Hur släpper man taget?
Jag har en vintervit pojke som är snart fem månader, han köptes in med sin bror. Tyvärr blev han väldigt aggressiv mot artfränder och de fick säras på.
Jag har inte riktigt den tiden jag behöver för en ensam dvärghamster, han blir inte vanvårdad.. Aldrig att ett djur hos mig ens skulle tillåtas vara olyckligt, men han kan få ut så mycket mer..
Han får inte riktigt all den kärlek han behöver då jag inte har tid, han köptes in mest som titt-djur eftersom två dvärghamstrar har ju sällskap av varandra och inte är i riktigt behov av mänsklig kontakt som en ensam dvärhamster och roliga att titta på.
"Problemet" är att han är världens finaste, sötaste och snällaste pojke.
Han har aldrig bitits och är inte ett dugg vaktig i buren, bara jättenyfiken.
Han lyssnar på sitt namn och ligger som en pannkaka i handen. En gång somnade han i min ficka.
Jag har fäst mig så mycket men jag har verkligen inte tid, speciellt inte nu när jag ska få foderhäst igen.
Hur släpper man då taget? Jag har aldrig omplacerat ett djur med så stor plats i mitt hjärta.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Tyvärr finns det nog inte något lättare sätt. Man får helt enkelt tänka på att han kan få det bättre och verkligen välja rätt hem till honom. Men det är jätte tråkigt :( har som turärataldrig behövt ta ett sådant beslut. Bara varit med om när någon tagit hästar från mig som jag tagit hand om och älskat. Gör fortfarande ont flera år senare.
Anna och taxen Max