Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 750 ggr
The Idizen
0

Vill ha SAMLA LÅDA

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Heej.. :) Jag tänkte ta bort en del grejer från mitt rum nu, som jag känner att jag inte använder. Tex saccosäcken och så där.

Och då kanske min mamma kan tillåta att jag köper en SAMLA till Muffin (största.) 

Det skulle vara lättare att övertala mamma om hon fick se vad alla andra tycker om SAMLA. Hissa och dissa, och skriv gärna varför ni tycker så!

Sedan har jag 3 frågor också.. 

1. Hur ska jag se till att hon får luft? Kan man ha utan lock? Kommer hon kunna rymma då? Varken jag eller mamma är så duktiga på att fixa ihop såna saker.

2. Hur gör man med vattenflaskan?

3. Muffin har en absolut favorit sysselsättning.. Hon älskar dessa stänger man hänger i taket (kolla bild) Hur ska jag göra med dom då?

(Det är inte min hamster på bilden, den kommer ifrån google.)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Frosstis
0

+Billiga

+Stora

+Man kan ha mycket Bottenmaterial i utan att det skvätter ut

-Tar mycket plats

-Ful

-Grumlig plast

-Otympliga och jobbiga att städa

1. Hur ska jag se till att hon får luft? Kan man ha utan lock? Kommer hon kunna rymma då? Varken jag eller mamma är så duktiga på att fixa ihop såna saker. Ja man kan ha utan lock, men då får du se till att inte ha så höga saker :) Hamstrar kan faktiskt hoppa, iallafall 10-15 cm!

2. Hur gör man med vattenflaskan? Du kan sätta upp ett galler, eller borra hål i lådan och fästa med stoltråd eller stark tejp :)

3. Muffin har en absolut favorit sysselsättning.. Hon älskar dessa stänger man hänger i taket (kolla bild) Hur ska jag göra med dom då? Du kan lägga dom ner ^^

The Idizen
0

Tack :)

[etsan]
0

+billiga +stora +lätt att göra ren +spånet åker inte ut +hamstrarna kan inte gnaga galler +hamstern kaninte klättra -fula -tar ganska mycket plats 1. Ja du kan ha utan lock :) det har jack till mina dvärgar 2. Jag borrade ett hål för pipen och sen två små för de där ståltrådsremmarna typ som håller fast flaskan 3. Du kan gräva ner de i spånet så får hon något att göra och inte bara lyx framför sig =)

The Idizen
0

Okej, fler? (:

The Idizen
0

Är dom genomskinliga?

Hamsterlycka
0

1. Hur ska jag se till att hon får luft? Kan man ha utan lock? Kommer hon kunna rymma då? Varken jag eller mamma är så duktiga på att fixa ihop såna saker.  - Du kan ju ha utan lock om du inte har så höga leksaker, annars kan du lösa det med nät i tacket eller borra massa hål. :) Jag brukar dock bara ha locken till mina på natten och sen tar jag av dem på dan nu när det börjar bli så himla varmt. ^^

2. Hur gör man med vattenflaskan?  - Skulle rekomendera att köpa matskål istället, annars får du borra i "buren".

3. Muffin har en absolut favorit sysselsättning.. Hon älskar dessa stänger man hänger i taket (kolla bild) Hur ska jag göra med dom då? 
- Tänk på att dom är otroligt onyttiga och ska ges väldigt sällan. Det är som godis. Men du kan ju som Paulina säger bara lägga dem ner? ;) Har aldrig hängt de i buren de fåtal gånger jag köpt dem.

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta