Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1051 ggr
Staris
1

Hjälp fort!!!

Hejsan!

Det är såhär att min kompis har en liten dvärghamster

Hamstern har fastnat i sitt 'plasthus' som den sover i,

Hela magen är typ uppskuren och det är varigt och gult och massor blod runt, hon är 8 år och själv tycker jag inte att hon borde ha hamster, men hon och hennes föräldrar vägar att ringa veterinären.

Jag har försökt att prata med dom men dom säger bara att dom ska vänta och se, vad ska jag göra?

Anonym
2

Anmäla de! Även det, i MINA "öron", är djurmisshandel.

[Random_Sweet]
0

Men usch! Har du inte någon möjlighet att ta kort på hamstern och lägga upp bild här? Skulle vara bra och se hur allvarligt det egentligen är.

Själv tycker jag (av hur jag uppfattat att hamstern ser ut) att hamstern borde avlivas..

Anna4077
0

Fy att vissa inte tar sina djur till veterinären när dom behöver det. Det där är ju självklart fall att ringa veterinär! Vet dom om dom åtminstone gör rent såret på stackarn? Vet inte vad man borde göra. Du kan kanske ringa till en veterinär och fråga hur du ska göra eller dina föräldrar? Dom kanske kan hjälpa dig? Om hamstern behöver avlivas låter väldigt drastiskt även om det är illa. Ibland ser det kanske värre ut än vad det är? (även om jag hade åkt till veterinären och skitit i varje hastighetskamera och rödljus på vägen). Jag hoppas verkligen att dom åtminstone gör rent såret på stackaren. Usch stackars hamster :(

Anna och taxen Max

UlrikaD
5

Vad är det man väntar och ser efter i det läget? Att hamstern ska dö av sig själv?

Finns väl ingen anledning att ta kort och lägga upp bilder på en hamster som förmodligen lider väldigt mycket.

ElmerKrudd
0

Om man ser till din beskrivning utav skadan så är det mest humana att avliva stackarn anser jag.

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Denna kommentar har tagits bort.
Rebornbabyn
0

Stackars lilla hamster! Jag tycker att du ska ringa till veterinären och förklara hur det är. För ni kan inte vänta länge till… Om du har möjlighet till att lägga in bilder här på forumet så gör gärna det.

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Staris
0

Alla som ville se bild: hon har tagit bort fotot tror jag, jag ser det inte på hennes tidslinje!

Bella_Bus
0

du kan inte lägga ut bilden här?

Staris
0

#9 nej eftersom om att bilden är borta :)

Bella_Bus
0

okej trodde att det var du om hade tagit bilden :)

Emmny
0

Kan du inte säga till dom att du anmäler om dom inte tar den till vet.

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

Anna4077
1

#12 då tror jag att det kan bli problem :S tycker ts ska prata med sina föräldrar och om dom senare tillsammans gör en anonym anmälan. Om ägaren lagt upp bild på Facebook kan anmälan komma fram vem som helst

Anna och taxen Max

jossa5
0

Blir bara så arg och ledsen när man läser sånt här! Vet att det inte är TS hamster, men det finns som inget vi kan göra om föräldrarna vägrar ringa vetten.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Hamsterlycka
1

FYFAN för vissa människor alltså!! Blir så jäkla arg när jag läser sånnahär inlägg, föräldrarna ska bannemig ta ansvar för stackarn! Kompis eller ej, jag hade anmält det DIREKT. INGET djur förtjänar att ha det så!! 😡😢 Köper man ett djur så tar man fan ansvar för det!!

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Staris
0

Jag vet, jag är skit arg på henne, jag försöker prata med henne! Men jag ska prata med min mamma eller pappa så att dom kan prata med min kompis! Föräldrar:) #14 vad menar du med: jag vet att det inte är TS hamster?;)

CamillaS
0

#16 TS (Trådskaparen) 🙂

Staris
0

Jaha nej absolut inte, jag har två hamstrar och dom mår jätte bra och får vara ute varje dag, gosar med dom varje dag, så ja det är min kompis hamster, ska fråga henne imorgon hur hon mår:)

Staris
0

Jaha nej absolut inte, jag har två hamstrar och dom mår jätte bra och får vara ute varje dag, gosar med dom varje dag, så ja det är min kompis hamster, ska fråga henne imorgon hur hon mår:)

Staris
0

Jag tror att den lilla hamstern kommer dö av någon infektion eller något liknade om dom inte tvättar rent såret eller åker till veterinären, Usch börjar gråta det är så hämskt:(

The Idizen
0

Ring till veterinären och prata med dom, du behöver inte berätta nummer, adress osv… Ring från privat nummer om det känns bättre ..

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Anonym
1

Jag har redan sagt till dig, TS att du ska anmäla. Kan hjälpa dig med det då de även vanvårdar deras katt.
Kom ihåg att inte ge ut någons identitet på ett öppet forum.

Unicornpopcorn
0

fyfan för människor som inte har recept för djur och deras liv!!

anmäl! dem borde aldrig mer få ha djur!

[tösen,cesse, malte]
0

Synd om stakaren ! Fy hur kan dom göra så mot den . kan se bilder i huvudet hur de ser ut:-( arg!!

UlrikaD
0

Vad hände med hamstern?

[tösen,cesse, malte]
0

undrar samma ska som nummer 25