Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 16172 ggr
Sessy
16

Äldsta hamstern?? :)

Hej allihopa!

Undrar hur gammal eran äldsta hamster blivit :) Nämn gärna om det varit en guld eller dvärg.. :)

Zvintos
1

Min äldsta, och hittills enda som dött, blev ca 2-2,5 år gammal (mer eller mindre).
Guldhamsterhona köpt på djuraffär, inköptes Augusti -06 och var då färdigväxt.
Avled 20 Okt -08.

Charlie2006
1

Min äldsta var en söt liten sak, en dvärg tjej. Liten Tulpan som hon hete levde i hela 3½ år om jag inte minns fel. Avled nu i våras.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[Sandraaa]
1

Min äldsta vart 2 år och 4 månader :)

indaa
1

Min äldsta var förlänge sen, en guldis som levde i lite över 3 år :) gammal gubbe blev han ..

Zheverez
1

min äldsta blev över tre år. den hade jag som barn.

den äldsta jag haft sen jag börjat föda upp blev 2år och 10mån.

den äldsta som jag fött upp blev 2år och 6mån.

Imasy
1

När jag var liten hade jag en hamster som blev 3 år. Men det har aldrig hänt någon mer gång efter det.

Tazzar
2

Verkar som att hamstrarna blev äldre förr än nu, är det någon som vet varför? Det borde ju ha någonting med aveln att göra, men just vad?

Helena1978
2

Min första guldhamster hette Roffe och blev 2år och 9månader.

Kanske åldern kan att ha att göra med storleken på hamstrarna.

Bella-R
1

Min första hamster blev 2 år och 3 månader.

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Sara87
1

Min äldsta va min första, Hampus, han blev 2 år å 4 mån. Underbar grabb Kyss

Nickel
2

Mina två först dvärghamstrar som bodde tillsammans blev 2 år och tre månader och den andra blev 2,5 år. :)

ZorroR
2

Min äldsta blev över 3 år, tror det var 3 år och 5 månader ^^

ZorroR
1

Och han var en guldhamster ;)

[Linnea96]
5

vår hamster är 3 år och 9 månader :)

Dodat
1

En vintervit som blev lite mer än 3 år :)

// Dodat :)

Nusse123
1

Min första hamster Nusse blev 2,5 år.

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

MaaariaS
1

Våran Brutus är just nu 3 år och 3 månader gammal, han är en guldhamster.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Carjos
1

#7 Beror vad man menar med förr men mina och kompisars guldhamstrar i slutet av 70 talet blev ungefär som mina har blivit på senare år mellan 2-2,5 år. Så tror det är mera individuellt.

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

Crest
1

Min vintervita dvärg som dog i lördags hade jag då haft i två år och sju månader. När jag fick honom var han minst tre månader, så mellan 2 år och 10 mån och 3 blev han.

Tinwe
1

Min äldsta jag haft lever just nu och det är ju lille Baloo :D Född i Augusti 2009! :) Alltså är han 2 år och 6 månader gammal :) Det märkliga är att han är piggare än vad mina andra hanar på 2 år är, men det är nog individuellt det där.. ^^

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Roonja
0

Min älsta hamster var Tussen som var 3 år och 6 månader.

#7 Hmm. Det kan nog stämma. Varför vet jag inte?! Tussen dog 2008.

Minoth
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min äldsta var en guldhamster som blev 3år och 7 månader, 
Bilden togs några veckor innan han dog.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Linda3046
0

Min äldsta blev 2år och 9 månader. Lilla Eowe :)

#22: Han såg ju rätt fräsh ut för att vara så gammal :)

Minoth
0

#23 nja lite tunnhårig tyckte jag allt han såg ut sina sista dagar :P
Men vet inte hur länge till han kunnat leva. Han dog ej naturligt utan fick något virus och fick förlamade bakben. Så jag avlivade honom

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Cafesinner
0

Uh det fick mitt marsvin också:/ ^

Evovva
0

Min äldsta är 2 år och 1 vecka idag.

Hon är en guldis vid namn Bambis Smultron.

mjuhm
0

Min äldsta blev 3 år & 6 månader, alltså väldigt exakt 3½ år.

Han var en dvärg & hette Snobben. Köpt på djuraffär.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[Emma--]
0

Min äldsta blev 2 år och 5 månader. En guldhamster.

Jenna_Nord
0

Min äldsta blev 2 år och 7 månader. En guldhamster.

Mvh Jenna

superpaws
0

Min älsta hamster som jag har haft hette Rascal och han blv hela 3 år och 7 månader gammal… Min nuvarande gammling lever ännu och är 2 år och 8 månader gammal. Vi talar naturligvis om orginalet Dubbel som kallas för Putte samt knuten (Dubbel-Knut).Skrattande

Linda3046
0

Möjligt att han såg finare ut i pälsen på bilden än i verkligheten, men Eowe hade börjat få en flint på sitt huvud när han var gammal :P Men han blev också avlivad eftersom han blev så skruttig att jag inte tyckte han levde ett värdigt liv :/

Hamsterstar
2

Min lilla Guldis Ludde blev 4 år.

Han var den snälla, lugna och han var även den söta Kyss

Önskar att han levde i dagGlad

Ratlings
0

Min äldsta guldis vart 3 år och 11 månader. 
Min äldsta dvärg (VV / hybrid) vart 4 år ganska exakt!

Detta var dock länge sen.. Min äldsta idag är snart 4 månader :p

// Lise
When nothing goes right, go left!

Fridaaaa
0

har själv ingen hamster, men när jag gick gymnasiet hade vi 2 guldhamstrar, Göte hette den ena, minns ej vad den andra hette
Men dem blev 4 respektiva 5/6 år gamla, alltså väldigt gammalt för hamster. Den ena fick vi ta bort pga bölder, den andra dog naturligt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Roonja
0

#34 Det är väll omöjligt att den blev 5/6 år gamal? Förvånad

nakuta
0

#35 Det tror jag inte, för jag vet att mamman till en av mina första hamstrar hon skulle fylla 5 år(hon va ca 4år och 11månader) när dom valde att ta bort henne då hon fick tumörer, finns de djur som lever längre än de logiskt sätt borde, de lever på lånad tid Obestämd

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Fridaaaa
1

#35 Jo det sa dem att han blev, runt 5 år, och fick då tumör, så dem fick avliva han

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Roonja
0

Jo, 4 år 11 månader, 5 år det kan jag tro på med inte 6 år.

nakuta
0

6 vet jag faktiskt inte, men man vet aldrig, finns väldigt unika djur Obestämd

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Amorita
0

3 år och några dagar.

goldenhamsters
0

Oj, vad gammla många av era hamstrar blivit. Min första hamster blev 2,5 år gammal, och det är förvånande då jag hade väldigt mycket konstiga grejer till henne som vadd, saltsten, hårt hö, mycket sockrig och konstig mat m.m. Kunde inte så mycket då.

Min äldsta nuvarande hamster är 1 år och 8 månader.

Mvh Alicia.

Miilla
0

#41 Samma här! Mina två första hamstrar är också dom som blivit äldst. 2 år och 7 månader och 2 år och 8 månader. Gav även dom hamstervadd, saltsten sen fick dom smaka på både salt och sockrig mat som vi åt. Väldigt förvånande faktiskt. Men är väldigt glad över att man kan mer idag, för hamsterns bästa!

Michaela-N
0

Jag har bara haft fyra riktigt egna, den jag har nu är född 5:e november 2009, alltså lite drygt 2 år och 3 månader :) det är det äldsta, och hon verkar inte ha planer på att dö de närmsta månaderna…

Amun-Ra
4

Jag känner en kvinna vars hamster blev 10 år gammal. En otrolig hög ålder för en hamster! Veterinären som fick avliva den till sisst ville behålla den för obduktion för att ta reda på hur det kunde vara möjligt att hamstern levt i hela 10 år! Veterinären kom fram till att ämnesomsättningen var långsammare än vanligt och därmed hans höga ålder! Så, ja hamstrar kan bli väldigt gammla men det är rätt så ovanligt att de blir det! Men det händer…

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

goldenhamsters
0

#44 10 år!? Förvånad Måste ju vara som att bli 250 år som människa ju.

Mvh Alicia.

Roonja
0

#44 10 ååååååååår FörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånad ! ! ! ! ! ! ! !  OMG!!! Okej jag kan inte säga annat än wow, och jag hade väll fel! SkämsSkrattande Önskar att mina kunde bli så gamla!

fideli.W
0

tio hela år !?!!!??????

allvar ? jag som inte trodde på hon där uppe som skrivigt att hennes blev 6 .. men wooow ! jag har bara haft en hamster och den levda vara i ett år !

fast iförsäj  va han gammal när ja köpte han. dem visste inte när han var född, så det fick ja leva med . men man såg på han att hanh var väldigt gammal. äså ja vet inte hur gammal han blev. jag hade honom i ett eller ett halvt år iallafall.

Amun-Ra
2

#45#46#47 Ja, även jag tyckte att det let lite väl för otroligt faktist! Men han blev faktist så gammal och det var därför veterinären ville obdusera hamstern för att ta reda på varför den den fick så ovaligt hög ålder!  Jag skulle inte ha något emot att sjäv ha hamstrar i 10 år faktist…

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Kimmey
3

Skolan har en guldhamster som är över 6 år och hon lever fortfarande (:

Bruden-Mbuti
0

vår äldsta levande är 2,5år. pigg å i bra hull. inga ålderstecken mer än att han sover ngt mer än de andra.

andra vi haft genom åren där blev en långt över tre år.

Michaela-N
0

Hamstern jag skrev om i #43 blev prick 2,5 år.

Karroza
0

Min äldsta guldhamster blev 3 år och 2 månader, medan mina äldsta dvärghamstrar blev ca 4 år och några månader(de var ur samma kull och dog några veckor efter varandra). Guldhamstern blev allvarligt sjuk, så jag blev tvungen att avliva honom. Dvärghamstrarna dog en naturlig död.

Zorro_Tiger
0

Har jag fek flr mig eller är det så att guldhamstrar oftast blir lite äldre? Ellwer är det tvärt om? :S

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Michaela-N
0

#53 Generellt så brukar små djur leva längre än större. Fast jag vet inte.

CamillaS
1

Fortsätter på denna gamla tråd då den lät intressant.

Molle är nu 2,5 år och mår bara bra. :)

Rebornbabyn
0

Min äldsta hette Hugo och blev ungefär 2 år och 2 månader gammal.

Han var en guldhamster. :)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Gerro
0

2 ½, en guldhamster.

Frosstis
0

1 år 9 månader :) Guldhamster.

CamillaS
0

Visstja, glömde skriva att Molle är en Guldis. 😊

Crest
0

Har bara haft två hamstrar, vintervita dvärgar. Den äldsta dog när jag haft honom i ca 2 år och 7 månader, men han var några månader (vet inte hur länge familjen haft honom, men 2-3 månader kanske) när jag fick honom. Så ungefär 2 år och 20 månader blev han :)