Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 507 ggr
hobbymupp
0

Knut till veterinären?

Hejsan!

För ett litet tag sen upptäckte jag att knuts ena pungpåse hade fått som en liten ärta i sig (så såg svullnaden ut), och så var han röd där ärtan verkade vara. Det gick ner lite under de kommande dagarna, men nu tycker jag att det blivit värre igen. 

Knut var rätt nervös när jag köpte honom, och nu har vi kommit så långt att han frivilligt (väldigt villigt tom) kommer upp till mig från buren och klättrar runt på mig. Nya platser börjar vi utforska (typ att vi sitter i vardagsrummet istället för mitt rum), men det där med att gå runt någon annan stans än på mig, det är inte kul. Han skrämmer upp sig och stressar massor bara efter någon minut. Därför är jag lite orolig över att ta honom till veterinären, men är det vad som behövs gör jag såklart det.

Han verkar inte ha ont kring "ärtan", men där den sitter i nedersta delen har det lixom börjat peka åt fel håll. Den lille pung-toppen pekar inte längre nedåt, utan mot hans huvud

NaDa...
0

Har du bild?

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

hobbymupp
0

#1, Han är inte ett stort fan av att bli lyft så jag filmade en kort snutt (en bild skulle aldrig bli skarp)

http://www.youtube.com/watch?v=vYUvNIX1kso

Den "översta" (liggande film) kulan pekar fram/uppåt o ser ut att ha en liten ärtstor svullnad i sig. Hoppas det går att se