Omg! Ihi! prata om hamster
Wie! Jag har tjatat på min sambo länge angående ännu en hamster. Han säger att det räcker med Roffe. Har varit lite nere och hintade att jag kanske skulle må bättre av en kompis till ;) och han sa att vi kunde prata om det!! efter semestern :p han tänkte inte 'gå på den igen' :p men vi ska prata om en hamster till!! Det betyder att jag håller på att övertala honom till en kompis till
Anna och taxen Max
Gu vad kul! Det är alltid roligare med flera… 🤪😃
www.idasvardag.devote.se <3
Ja det vore jätte kul!
Anna och taxen Max
Haha, visst är det bra! :D Nåt likande hände mig när jag skaffade Isis! :D Jag hoppas det går bra för dig efter semestern! 😃
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Jag tänker leta ;) funderar på vad jag vill ha. Vill nog ha en guldhamster gärna cream eller caramel tror jag :) något åt det hållet :) när han säger 'till pratar om det' betyder det 'ok du får som du vill men jag låtsas som att de inte är säkert än' :p
Anna och taxen Max
åååhhh vad roligt hopppas hoppas 🙂
Åh, så mysigt! ♥
Live
Laugh
Love 
#4 Hahaha, där ser man! :D
Jo, jag ska ju skaffa en guldis med, i slutet på sommaren. Har typ tingat en från Mapilami, för hon ska visst ha bra hamstrar! :)
Mvh,
Vore verkligen jätte kul. Men jag är rädd för att jag inte kommer älska dom båda lika mycket och kunna ge dom jämn kärlek och uppmärksamhet. Tänk om man av misstag råkar favorisera den ena? Klart jag kommer älska dom båda men tänk om nästa hamster inte alls är lika social som Roffe och den blir liksom 'bort prioriterad' medens Roffe fortfarande blir gosad med flera gånger varje dag
Anna och taxen Max
Haha, jag övertalar aldrig min sambo, jag kommer bara hem med dom.. Han har inte mycket att säga till om här 😃
#9 Haha, så kan man också göra! 😉
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
#10 Han skakar mest på huvudet och suckar men säger inte så mycket och hjälper mig med burstädning osv fast han inte ens tycker det är speciellt roligt..men han gör det nog mest för att slippa städa upp efter mig..för jag är inte såååå duktig på att träffa buren när jag häller i spån 😇
Hehe jag skulle inte våga att bara komma hem med dom. Skulle bli ett jävla liv och vem vet vad han skulle kunna dra hem :p
Anna och taxen Max
Haha, näe, skulle heller inte våga komma hem med något nytt litet djur utan att jag och sambon pratat och kommit överens om det först.
Men Anna, du kommer ju tycka om den andra hamster på ett annat sätt än Roffe. Jag var jättenervös angående att ev favorisera när jag hade Nova och sen köpte Isis, men iom att dom är olika personligheter så gick det ju bra. Nova var ju speciell, och har en särskild plats i mitt hjärta, men jag tycker ju inte mindre om Isis för det.
Nu har jag ju bara Isis, då jag var tvungen att ta bort Nova. Men när jag hade dom båda två så tyckte jag ju om båda, Nova var på sitt sätt, en liten latmask, medan Isis gärna vill komma upp och springa omkring överallt.
Mvh,
Jossan, du har nog rätt :) skönt att inte bara jag tänker på sånt. Skulle jag erkänna det för Christian skulle han nog säga 'men då gäller vi oss till Roffe' :p så den oron får han inte veta något0 om fören det är för sent ;)
Anna och taxen Max
Hahaha, det är lika bra det! 😂
Mvh,
Alla förhållanden är ju olika ^^ Och tur är väl det ;) Sålänge man är lycklig så :D Jag får stå ut med hans 150000 Växter som han behandlar som sina barn och han får stå ut med mina hamsterbarn och gerbilbarn ;)
#17 ja det är ju lite annorlunda än Växter må jag säga :P
#8 Det kommer nog inte hända.
Jag har många hamstrar och jag ser liksom alla som individer och alla har sina bra sidor som jag älskar.
ex. Skrillex är så nyfiken och pålitlig, vem som helst kan hålla i honom och han kommer till mig när just jag ropar på honom (ingen annan).
Avicii kommer inte när man ropar men han gillar att sitta på axel eller bli kliad på mage. Rift är en fegis men gud så gosig när man väl fått upp honom, stilla som en pannkakshamster.
Liksom alla har sin för och nackdelar och deras fördelar väger ju liksom upp varandras vilket gör att jag älskar dem lika mycket :)
Hoppas du förstår hur jag menar har skrivsvårigheter.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#19 ja det är nog så :) Roffe kommer från djuraffär och nästa hamster jag köper kommer komma fram uppfödare. Vill nog ha en guldhamster och vill inte riskera papova. När Roffe kom var han helt hopplös och attackerade mig och bet mig en gång så det blödde. Nu gick det bra med tålamod, tid och kärlek men det är ju inte alla det hjälper på men uppfödar hamstrar brukar ju i regel vara lugnare och inte gått igenom den där djuraffärs stressen och eventuellt grossist uppväxt. Det är nog mest det jag oroar mig för att få en hamster som inte vill bli hanterad och då blir det ju lite svårt att knyta band.
Anna och taxen Max