Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningvintervit
Läst 836 ggr
Bella_Bus
0

Viktig kull fråga

den 16/5 kom dom små bebisarna 7st är dom.

Vad ska man nu tänkta på?

Har även 1problem då 2st ungar är på rymmen då och då borde jag oroa mig?

Hon verkar inte alltid hitta dom utan har fått peta in dom jätte försiktig med en av toarullarna jätte försiktigt av rädslan att hon ska stöta dort dom.

Borde jag oroa mig om detta eller vad ska jag göra?

Det är dvärghamstrar

Bella_Bus
0

Putt*

Bella_Bus
0

Putt*

Rebornbabyn
1

Testa att lägga in inlägget på www.dvärghamster.ifokus.se också så kanske du får mer svar. Lycka till! :)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Bella_Bus
0

Har gjort det men får inga svar alls "/
Börjar bli lite orolig då det inte hörs något alls ur buren men är rädd för att störa har redan fixat mat och vatten till henne normalt sett så brukar hon komma ut och kolla men har inte sett något röra sig alls "/

UlrikaD
0

Har hon ingen mat hon inte kan motstå? Isåfall lägg in den och när hon kliver ur boet så kan du ta en snabbkik för att se att allt står rätt till.

När ungarna ligger och diar och mamman går iväg så hänger en del ungar kvar på spenen och då ramlar de av en bit utanför boet. Mamman brukar "räkna in" dom och hämta de hon tappar, men hon kanske inte riktigt har fått koll på hur många hon har än.

Bella_Bus
0

Nja hon är väldigt beskyddande av ungarna så har inte lyckats locka ut henne sitter och väntar på att hon ska ut och dricka lite.

Jaha okej jo det borde förklara varför dom ligger lite här och där i bland.
Hon verkar inte ha så bra koll på mängden men det verkar som hon börjar komma underfund med hur hon ska ta hand om dom.

Är det okej att hjälpa henne in med ungarna igen så länge man inte rör dom med händerna?:)

UlrikaD
0

Ge henne en stund att komma på det själv först. Ser du att hon absolut inte hämtar dom och det finns risk för att ungen blir kall då får man ju hjälpa till.
Men hon måste få en chans att fundera ut det själv också. Annars kanske hon stannar i boet och får full service istället:)

Bella_Bus
0

Okej tack så jätte mycket :)

UlrikaD
0

👍