Rullar inte.
Jag vet inte om det är så vanligt om hamstrar rullar sig i sanden men igår märkte jag att min gullunge luktade lite mer än vanligt. Hon tvättar sig normalt och jag tycker pälsen ser bra ut men vad kan man göra om hon luktar mer? Har hört om att man kan ta en mjuk, oanvänd tandborste och kamma med men hon är aldrig stilla! Så det hade varit väldigt svårt. Har också märkt att hon är rumsren! Vilket jag aldrig varit med om innan. Hon vaknar ibland under dagen och drar sig ut ur sitt Pringles-rör för att gå till sanden, sätter sig där en stund och sen går hon in igen och somnar. Var bara tvungen att säga det hehe!
Har du chinchilla Sand? Kisset klumpar sig i det men om dom får ligga en stund och hamstern sedan rullar i sanden löser klumparna upp, om dom torkat osv. Kanske är därför? Tack för tipset med tandborsten :) han ska få en. Har velat borsta Roffe för jag tycker han fäller lite.
Anna och taxen Max
Brunstar hon kanske? Har hört att de luktar mer då.
Behöver man tänka på något då? :o
Tror inte det, men har själv bara haft hanar än så länge!🤔
Inte om hon brunstar. Är fullt naturligt och inget konstigt eller obehagligt för henne :) det är bara kroppen som är redo för bebis. Ungefär som våran ägglossning
Anna och taxen Max
#6 Toppen, då fick jag också svar!
#7 va bra :)
Anna och taxen Max
Gaah nej! Ser henne som en liten bebis så känns väldigt konstigt XD Hon är mitt barn, ungefär som ens dotter skulle bli mogen för sånt :(
Har för mig att dom kan få bebis väldigt tidigt :)
Anna och taxen Max
Ganska förståeligt ändå, ett människoår år ju 25 hamsterår :)
😃 Hur gammal är hon nu?
9 veckor ska hon vara :)
Aha, ja då tycker jag nog hon är en bebbe fortfarande, även om hon har blivit könsmogen!
Ja, när hon är typ 5 månader så är hon kanske inte bebis längre :)
En hamster blir könsmogen vid 4,5 veckors ålder ungefär och börjar då brunsta, hon lägger sig i "parningsställning" och luktar då mer under denna period (ca var 4:e dag). Det rekomenderas dock inte att hamstern får ungar förens vid 5 månaders ålder.
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Nej, jag vet :) Har inte planer på att hon ska få ungar då jag inte vet hennes stamtavla.
När min lilla busunge hade ett plasthus luktade hon jätte mycket kiss. Det blir ju dåligt luft där inne, kvavt osv .. Har du ett plasthus kan du testa en kartong eller ett trähus. ;)
Live
Laugh
Love 
Har kartonghus, fast måste slänga dom två gånger i veckan XD Hon tar in sina grönsaker dit så det luktar och är blött efter ett tag :/ Börjar få slut på kartonger haha!
Hon fick ett nytt kartonghus nyss för fick slänga hennes pringles-rör och hon tyckte det såg mycket bättre ut att vända det men nu har hon ingenstans att sova D: