Ingen som söker hane till parning?
**Har skrivit om detta innan. Tråden finns HÄR och innehåller bla hans registreringsbevis + mer info om temperament osv :)
**Yuki är nu snart 1,5 år och jag kommer aldrig förlåta mig själv om jag inte tar ungar på honom. Hans gener är så bra! Världens vackraste med det bästa temperamentet man kan önska.
Jag har kommit fram till att jag inte hinner med att ta ungar själv i sommar (köpt egen hona) pga resor osv. Dock träffas jag gärna och låter honom ha hanky panky med någons fina hona! :)
Han är alltså registrerad från uppfödare.
LH BÖ Satin Offwhite. Ca 1,5 år.
Bildtråd 1 (Från och med att han kom till mig som liten.)
Bildtråd 2
Bildtråd 3

Lite saker som kan vara bra att veta för den som ev. har en passande hona:
Dig och Yuki:
1, Var finns Yuki?
2, Är du, och hur långt från där du bor är du beredd att släppa Yuki om transporthjälp finns?
3, Om inte, hur långt kan du ta dig med honom för att träffa ägaren till honan?
4, Kommer du att vilja ha något ansvar i ungarna sedan? Krav av parningen?
Då även honans gener spelar in mycket i hur ungarna blir…
Honan:
1, Någon önskan om hur honan ska vara temperamentsmässigt förutom snäll? Aktiv/lekfull? Slöfock/gosig? Vad passar bäst för Yuki?
2, Kan du bara tänka dig para honom inom ett visst färgområde, eller spelar det ingen roll för dig personligen sålänge ägaren av honan vet vad den gör för parning?
3, Är stamtavla ett krav, eller någon viss härstamning?
4, Något annat?
🙂
Hanen:
Som sagt så skrev jag att mer information finns om man klickar på länken till förra tråden.
Jag vill att honan finns i Västra Götaland eller i Göteborgs-området, helst.
Jag vill främst att hans gener skall föras vidare, och har inte tänkt mig ansvara för ungarna eller så. Får så klart gärna många uppdateringar och så:) Just nu kan jag inte ha fler hamstrar, men om jag mot förmodan skulle förlora en utan mina under tiden hade jag gärna behållt en unge.
Honan:
Eftersom jag själv inte skall ha hand om / föda upp ungarna osv har jag inga specifika krav på honan. Jag vill alltså endast låna ut honom…
Hon skall inte komma från djuraffär i alla fall, pga smittorisker.
Det viktigaste är annars att hamstern i fråga är frisk, att jag och ägaren kommer överens och att denna ägare vet vad den håller på med / gärna har uppfödning. Resten får vi isf ta i PM :) Yuki är väldigt energisk men inte alls stressig eller så.. så tror han hade kunnat paras med både en lugn hona och en sprallig hona.
Kan i princip inget om färger, btw. Så där är jag lite lost!
Jag hade varit intresserad av en unge efter yuki!
Anna och taxen Max
PMa mig gärna!:)
Har en hona som är crème bandad satin, blåbärare. Intresse?:)
LH:)
Är intresserad men har bara en han hamster lol haha! :P
Ser ut som han har mustasch :3 En stilig liten herre!
5 - Han är också satin så det går ju inte tyvärr!
7 - Haha då har vi samma problem som the gays!:(
8 - Haha, bara på vissa bilder;)
Har annars en blå bärare nf rex LH , om det skulle vara intresse.
10 - haha skall jag vara ärligt kan jag inte mycket om avel än!!
Jag kan liksom the basics med dominanta och recessiva gener osv eftersom jag läst en del biologi men själva hamsterfärger, vad man kan para med vad och vad man kan få fram är jag inte bra på! Låter fint dock *_*?
Vilttecknat (har INTE ee eller aa i genotypen): Alla teckande färger, normalfärgad, cinnamon, silvergrå, rost. Kan paras med alla andra kategorier. Så det går men ska försöka lista ut vilka färger som kan Komma :)
haha har ingen aning om någonting :( Sorry..