Kanske en dum fråga...
Jag har en, kanske dum fråga, men hur ser man vilket kön en hamster har? Min söta lilla guldis är sagd ska vara en hane från djuraffären som han vart köpt i, men jag har funderat länge då jag ALDRIG har kunnat sett några kulor, men han har även svårt att vara stilla när man lyffter upp honom för att kolla. men jag har sett något som jag skulle vilja kalla är ett könsorgan långt ner på magen, men däremot ingenting mer förutom bröst. Han är c.a 6 månader, så vet inte om det är för tidigt… men det sitter nästan mellan bakbenen bara någon/några mm. ovanför. någon som vet?
(Kan försöka fixa bild men väldigt svårt)

Titta igen, könsorganet sitter mitt emellan benen…
Vissa hanar "drar in" kulorna när man lyfter på dom, så dom inte syns… Har du ett glasbord så kan du låta honom vara på det och försöka titta underifrån (:
Annars kan du googla på könsbilder.
//Jessie

haha jag gjorde det, och såg att hanens sitter mycket längre upp än "Bertils" :) så det får väll vara en Bertilina kanske :) för han/hennes sitter precis vid anus, vilket det inte gör på hanar…
På hanar växer det även päls mellan hålen, vilket det inte gör på tjejer :) Och hanar har längre avstånd mellan dem, tjejer har kort avstånd.

#4 kan testa få en bild, men inte säkert att jag lyckas :)
#5 ja jag tycker att det är väldigt litet mellan rum :)
Bra om du fixar en bild :)
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.