Hus?
Hej!
Jag har haft hamster tidigare och dom har haft hus så nu kan de här låta som sjukt DUM fråga, borde jag ha ett hus till mina sötisar som jag tänkt köpa snart? Har fixat nästan allt annat i buren som dom ska bo i. Andledningen till för att jag frågar är att det var någon som sa att hamstrar blir mer tama utan hus, stämmer det? Fast känns ju konstigt för dom kanske att inte ha någonstans att dra sig undan?😴
De vill ha någon form av bo - ja.
Att de skulle bli tamare utan tror jag inte. Jag har hört det samma om marsvin men tycker det beror på individen.
Det står förövrigt i L80 (djurskyddslagen) att smågnagare skall ha hus!
Ja de måste ha någon sorts bo som #1 säger. Jag har också läst att folk säger att marsvin inte blir tama med hus, men det är ju fel! Dom blir ju bara mer rädda ifall de inte har hus att kunna gömma sig i..
Okej tack för svar🙂
Jag håller med dom andra. Min hamster har alltid något typ av hus som han kan dra sig undan till. Han har faktiskt 3 ställen han använder som hus :p efter som hamster är bytes djur är gömställen och hus jätte viktigt. Sen kan det vara allt från äggkartong till trä hus. Bara inte plast.
Anna och taxen Max