Hur ser begravningarna ut för er?
Hej! Jag bara undrar…
Begraver ni era djur eller kremeras dom?
Hur ser gravarna ut och hur gör ni?
Kram :)
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Vi begravde djuren som dog under tiden vi hade en trädgård…
Jag var rätt liten då så jag begravde marsvinen i skokartonger med dockmadeass i, bilder på familjen och färdkost.. haha:)
När vi flyttade till lägenhet tog vi med ett marsvin i frysen men det blev inte av att vi hittade någon bra plats så mamma virade in henne i en handduk och gav till sopgubbarna till slut:<
Mysan, senaste honan som dog, kremerades hos veterinären och togs om hand där.
Nu avlivade vi precis en gammal marsvinsherre som jag skall begrava i skolans skog eftersom jag bor på internat nu på landet.. :)
#1 Okej, gulligt med marsvinen som fick med sig bilder på familjen ❤️
Vi hade 2 hamstrar som är begravda i vår trädgård i små kartonger, dom fick även med sig lite hamstergodis! :)
En kanin är begravd i en stor kartong mitt ute på en äng.
Katten Sally somnade in hos veterinären och har kremerats tillsammans med andra djur. Askan ligger nu på en djurminneslund.
Putt*
Min kanin begravde jag i skogen under en gran. Det var svårt att gräva då det fortfarande var tjäle i marken. Hon virades in i många handdukar så att räven inte skulle känna lukten och börja gräva. Är där lite då och då det är lika fint ännu och det är 4 år sedan. Hamstrarna har vi lagt i pappkartonger och hamstrarna liggen inbäddade i hushållspapper. Från början markerade vi inte ut graven då vi bor i lägenhet och inte har något bra ställe att begrava på. Men vi har ett ställe där vi har kompost och matjord, där har vi begravt dom. De 2 sista har vi planterat solros eller vitsippor på.
Har just nu en hamster i frysen, i väntan på att tjälen ska gå ur backen. Så till veckan blir det nog begravning hos sambons föräldrar, dom har hus, så ska få begrava henne nära skogen där dom bor.
Så Nova kommer få med sig sitt trähus, och bli begravd i det.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Alla våra djur som vi haft är begravda under verandan hos min mormor och morfar. Känns lite bra att de håller varandra sällskap. Vi har begravt dom i någon sorts låda med bomull och oftast de den har tyckt om mest i livet.
Våra vandrande pinnar grävde vi bara en grop till och la ner dem på mossa. Alla våra hamstrar vi haft som dött har vi haft begravning i skogen på baksidan av vårat hus. Mer minns jag inte för jag var så liten när hamstrarna dog.
#11 Vad gulligt med en gravsten! Vart beställde du den ifrån?
#11 Så fin!
Jag begraver mina hamstrar i min sommarstuga, vi har hav precis nedanför vår stuga och en egen strand, några meter därifrån finns en liten äng med massor av fina blommor och där brukar jag begrava de. 😢❤️
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
#13 Fint att bli begravd på en äng med blommor. 💋
Tog en sådan plastlåda från ikea, och la bomull i bottnen, ett virkat rosa täcke till min bebis och sedan en liten blomma och en lapp.
Sedan begravde jag honom i jorden med ett kors, där jag kan se honom från mitt fönster ♥
Dock så ska pappa bygga ett förråd där nu, så jag måste gräva upp honom! Vet inte hur han tänkt riktigt.. men jag får lösa det.
#12 Jag beställde den från http://www.djurvilan.nu/ :)
#13 Ja, visst är den!
g
Såhär ser Lucys kista ut som hon nu ligger i och väntar på att få komma ut på ängen. Min extrapappa snickade ihop den till mig kvällen hon somnade in då jag var alldeles för ledsen för att ens orka tänka.. I sommar får hon sin sista vila. 😢❤️
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13