Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 3855 ggr
Rebornbabyn
1

Ha hamstern ute

1. Hur varmt ska det vara för att ha hamster utomhus?
  2. Ska det vara sol?
  3. Det går väl inte om det blåser?
  4. Hur gammal kan hamstern vara?

Tacksam för svar!

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Frosstis
1
  1. Hur varmt ska det vara för att ha hamster utomhus? Jag säger ingen grad, men nästan 20 grader. 17-20+ tycker jag. du ska kunna gå i t shirt och shorts utan att frysa, och marken ska inte vara kall eller blöt!
  2. Ska det vara sol? När jag har ute hamstern har jag så den har möjlighet att gå till skugga och sol. 
  3. Det går väl inte om det blåser? Nej.
  4. Hur gammal kan hamstern vara? Finns ingen ålder på utevistelse xD Typ, "ta inte ut en valp för den är för liten. Den måste vara minst 1 år innan den får gå ut på promenader." ;)
Gur4m1
1

Jag skulle inte lämna hamstern utomhus utan uppsikt (att du är i närheten och håller koll på den)- Speciellt om man inte har både täckt botten och täckt "tack" över buren- annars kan den rymma eller bli mat åt grannkatter, skator, fiskmås eller vem vet vilka större gnagare som finns i trädgården. Ekorrar är inte så snälla som de ser ut  ;) osv. Bara en grej jag kom att tänka på när vi ändå pratar om hamstrar utomhus.

Var alltid i närheten och lämna den aldrig utan uppsikt. Försvinner den utomhus så lever den ett väldigt farligt liv. En katt eller större fågel ebhöver bara några sekunder så är hamstern bye bye.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Rebornbabyn
0

Jadå, isf skulle jag hålla uppsikt över henne hela tiden.

jossa5
0

Tycker att #1 gav väldigt bra svar. Som hon sa, inte för varmt. Men man ska kunna gå i tshirt utan att frysa. Ingen blåst, men det går ju bra om du har hamstern i ett hörn där det är lä. Var bara noga att det inte kommer nån blåst alls där.
Ha inte små hamsterbebisar ute bara. Tror dom är lite känsliga. Men har du köpt en hamsterunge från uppfödare så är den ju iaf pälsig och borde klara lite utomhusvistelse. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

emdavidsson
0

Hur är det då, man har den i gräset och om det är myror och så då? Käkar hamstern upp dem eller vad sker haha ^^

Rebornbabyn
0

#5 Haha, precis! Det undrar jag med!

Scorpio97
0

Min första hamster åt glatt upp alla insekter han träffade på (: En myra nöp tillbaka, sedan var han lite mer försiktig. 

Brukar se till så att det inte är några större insekter i närheten när jag tar ut mina, känns bättre då. Det beror dock delvis på att jag själv är livrädd för insekter.

//Jessie

Frosstis
0

Dom kan äta upp kryp :D Man kan gå ut och fånga flugor och gräshoppor och ge dom, det tkr dom är asgott ^^