vill inte ! :(
Har säkert frågat detta om min dvärghamster förut men fattar verkligen inte hur jag skall lyckas har läst på och så Kokos vill inte riktigt vara i hage då hon bara biter och försöker komma ut hon koncentrerar sig inte på allt roligt på "lekplatsen" jag fixar för henne" i hagen och springa fritt bollen springer hon 1 minut och sedan in i något hörn och SOVER!!
Måste ju rasta henne är kanske agillity något för henne ( hur gör jag ) jag har testat men mina hinder jag hade då vart dåliga .
Jag har inte tid på min träslöjd så jag kan fixa till hinder…
Kan man göra de på andra sätt skriv förslag gärna bilder !
TACK FÖR SVAR I FÖRHAND ! ❤️
Mvh: Emmy&Kokos
Jag har tyvärr inga bilder, då jag inte byggt själv, men man kan ju göra väldigt mycket med lite kartong och lim. Man kan ju tex samla ihop lite toarullar och limma fast på en kartong, som en labyrint. Lägg lite gott här och där så Kokos springer överallt! :)
Ta en toarulle och en lång bit kartong (tex från ett flingpaket), och limma fast den långa kartongbiten på toarullen, så får du en vipp-bräda.
Har du glasspinnar så kan du använda såna med. Bygga små stegar med glasspinnar och lite lim. Se bara till att det inte blir några vassa kanter.
Har du lego hemma? Eller kanske kapla-stavar (såna där trä-stavar som man bygger ett torn med), så kan man ju bygga lite tillfälliga saker. Se bara till att inget kan ramla ner på hamstern. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#1 åååhhh tack för tipsen jag har lego men det e min lillebrors men tror han tycket det e lite kul han med !!
en vip bräda har jag redan från zoo :)
#2 Så lite så! Hoppas det går bra att bygga! :) Och det är ju så bra med lego, för det är bara att tvätta av i varmt vatten sen, ifall Kokos skulle råka göra en olycka där. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#3 haha japp skall testa men inte idag är lite för trött för det tyvärr men Kokos får lov att klara sig en dag utan aktivering hon har varit i min hand 100 grr per dag iaf ;) ;) ;) ;) ;) ;) x)
Jag har mycket saker i min rasthage (möblerar om ofta) men det verkar inte så intressant ändå. :/ Kartonger, grävlåda med blomjord, toarullar, äggkartonger etc.
Enkelt sätt att göra hopphinder är att ta två toarullar och sen klippa av grillspett i trä i lagom längd o trycka i flera sådana mellan rullarna… blir kanonfina o stadiga hinder =)
#7 precis så jag menar, men använder grillpinnar i stället för sugrör =)
WoW verkligen fint också :D tack så jätte mycket för tipsen nu blir jag glad :)