Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 980 ggr
jojjobojjo123
0

hur länge?

Hej! Jag har hört att man inte ska rasta hamstern för mycket för att du känns de som dens hem och den blir förvirrad, stämmer det? För jag rastar min hamster typ 5 timmar sammanlagt varge dag… Tror ni de går? Hur länge rastar ni era hamstrar? Tack i förhand!!

Rebornbabyn
0

Jag har min typ 1 timme varje dag i rasthagen.

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

annakarin_li
0

Mina får komma upp när de vaknar vid kl 17-19 och tills jag går och lägger mig.

Anna4077
1

Tror inte du kan rasta en hamster för mycket. Beror ju självklart på hamstern men så länge den har mat, vatten och (i min åsikt) sandbad att bada och kissa i. Brukar ha något litet typ av krypin i hagen ifall den vill lägga sig. Tycker den ska gå möjlighet att sova och gå undan om den vill. Tror stenhårt på att även en hamster har rätt till privatliv :)

Anna och taxen Max

[etsan]
0

Tar uppe mina 6:30-8:00 på morgonen varje dag och tar ut dom ca 18:00-21.00 så har mina ute ca 4,5 timme och dem mår jättebra av det! De är aldrig rastlösa, fast sen när jag tar tillbaka de i buren (samlan) så springer dom lite, sen lägger dem sig! :)

Cafesinner
1

Mina får springa lösa på golvet på kvällen. Brukar bli iaf 2 timmar, ibland längre. Macy brukar bli utsläppt senare (Har 2 guldisar) när jag gör mig i ordning för kvällen och så. Det sista har jag varit så trött att jag råkat däcka när hon är på golvet. Vaknade av att någon gick på mitt huvud. Typ det bästa ever, haha!