Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningcampbells
Läst 928 ggr
kiwi_sötis
5

hjälp med bitande hamster!!!!!!

hejsan!

jag behöver hjälp med min hamster som jag har haft ett år nu….

jag har en bitande hamster som är skygg. jag är rädd att han ska  bita mig och det är läbbigt! men när min lillebrorsa ska håll honom så går det ju galant….han små bits och så och det kan ju vara trööökigt…HJÄLP!

ellamg02
0

om din lillebror tämjer hamstern och när den är tam så kan du försöka smeka den på ryggen försiktigt…🤪 ni kan gå till en veterinär som kollar att hamstern är okej och så kanske veterinären kan ge er tips eller hjälpa er att sluta bitas.

men kom ihåg att det tar lång tid innan en hamster blir tam och man ska egentligen tämja den när den är liten … Vem vet… Det kanske funkar!🤔

HjärtaCookieHjärtaSamHjärta

Mvh Ella

kiwi_sötis
0

min lillebrorsa är liksom inte rädd, han bara säger, men det känns ju inte ens!

han är 7 år och går i 1an!

emdavidsson
0

Börja med att låta hamstern lukta på dina händer (tvätta dem alltid med ljummet vatten innan, ingen tvål) så att den blir van vid dina händer, du kan även lägga in en hand i buren, håll en matbid mellan fingrarna, alltså gå sakta fram. Min hamster var också rätt skygg när jag fick henne, nu hoppar hon upp i mina händer :) Gäller att gå långsamt fram, och har ni stressat fram något kan det ta längre tid dessutom. Tänk på att vara lugn själv, stressar du och är rädd för minsta rörelsen hamstern gör, för du tror den ska bita dig, kan fallet va som så att du skrämmer den också :)