skillnader
Vad är största skillnaden på vintervit rysk och roborovskis? Sonen skall få hamstrar, och jag undrar lite över vad som skiljer dem åt. Att dvärgar ska vara minst två har jag läst, men vad mer är det att tänka på? Vi har möss sedan tidigare… och även om de är lite lika så är det ju inte samma sak.
- Redigerat 2021-06-06 11:00 av Herveaux
Roborovskin är ju ganska liten, och som jag förstått, mer en titta-på-hamster. Den vintervita är lite större och lättare att ta upp och vara social med.
Roborovskin leker mer själv, och är väl inte så stilla-sittande i handen.
Men det finns nog någon som haft robbar själv som kanske kan ge bättre svar. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
tack, bra att veta. bör ju vara gosvänlig, som vår ena mus (som gärna sover på axeln…)
Jag har haft robbar, och dom gick att hantera någorlunda. Men dom ville absolut inte sitta still! Spring i benen hela tiden x) Så ja, dom är kanske mer en "titta-på-hamster" som #1 skrev. Väldigt söta och små! Har även haft vintervita, och dom är ju lite större samt var mycket gosigare! Min åsikt:)
Mvh Emmy
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus ♥
min campbellsuppfödning ♥Eldängens♥
antagligen bättre med vintervit, vad det låter som. Den är också en dvärg, eller hur? fast då kanske en lite större sådan… 🤔
Ja, precis. :) Och som du läst, så ska dom vara två :)
Mvh,
Vilket ju är en perfekt anledning att skaffa mer än ett djur! 😃
Haha, du tänker så! 😃
Men då du ska köpa flera, så rekommenderar jag att du hittar en uppfödare, för då är det större chans att hampisarna kommer överens. :) Finns många uppfödare här på sidan, så bara att hojta, så kommer säkert nån farandes med ett gäng ungar. :)
Mvh,
😇