Chanel Rax+Robin Rax
Hejsan. Har 2 guldhamstrar som förhoppningsvis blir föräldrar på tisdag. Mamman Chanel är choklad lh och hennes mamma var blå. Hennes pappa var choklad rex. Pappan till ungarna är rex lh och brunörad sobel. Farfar till ungarna var svart rex satin lh (Paradisgårdens Östen) Farmor var Choklad ds lh. Stamtavla i SHF. Ev ungar finns i ystad Skåne.
Rax Hamstrar på facebook.
Åh vad spännande ! Undrar vilka färger det kan bli ?😊
Synd att jag bor så långt bort annars hade jag nog tingat en på direkten (om nu mamma gått med på det också) 😉 Varför ska man bo i norrland det är ju så långt från centrum där allt finns 😕
#4 Du kan ju annonsera redan nu om du är intresserad och se om du får napp. Då det råder oenighet ang vad pappa Robin är för färg så får vi avvakta med ungarnas färger tills de ev föds.
Jag tycker pappan ser ut som en bö sobel eller mink. Han har ju ringar runt ögonen, och är alldeles för ljus för att vara sobel?
min första reaktion är att pappan ser ut som en brunörad sobel.
Okej :) Dock så vill inte mamma ha en till särskillt inte om den måste trnsporteras så långt (hon tycker bara det är onödigt😕)
Så tyvärr ingen hamster för mig 😕
#8 Okej
Vad är blivande farfar och farmor för färger?
Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤
22/4-13 JUSTIN BIEBER
If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...
Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.
Det står i första inlägget. " Farfar till ungarna var svart rex satin lh (Paradisgårdens Östen) Farmor var Choklad ds lh"
#10.. Står överst 😉. Farmor var choklad ds och farfar svart satin.. båda lh.
Oj det missade jag helt! ^^ Okej :)
22/4-13 JUSTIN BIEBER
Är pappan b.ö. sobel och mamman choklad… eller har jag förstått fel? Den mixen är ju ingen jättebra variant…
Håller med #14. Inte jättebra att para cremebaserat med svartbaserat.
22/4-13 JUSTIN BIEBER
Jag är lite nyfiken på vad målet är med denna parning då den ur färgsynpunkt inte är så bra? 🙂
Ni som är kunniga, jag försöker lära mig om färger och genetik och sånt- varför bör man inte para cremebaserat med svartbaserat? :)
~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~
Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter
www.LesPhotos.blogg.se
#17 Det är inte bra att blanda då du kan förstöra färgen. Det blir inte rena färger om man korsar de olika färgkategorierna med varandra. Följer man få SHF's rekommendationer så skall Cremebaserat paras med antingen cremebaserat eller vilttecknat. Och svartbaserat skall paras med antingen svartbaserat, gul/sköldpadd eller vilttecknat.
#18 Jaha, okej. Tack för förklaringen! :)
~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~
Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter
www.LesPhotos.blogg.se
Bör dock inte vara b.ö. sobel om pappans föräldrar är svart och choklad?
Då mor/farföräldrar och mamman är "rätt" färgkategori så anser jag parningen är acceptabel,speciellt då jag frågat på olika hamstergrupper INNAN parningen och då har flera ansett han är c/y.
Pappan till ungarna är rex lh och brunörad sobel. Farfar till ungarna var svart rex satin lh (Paradisgårdens Östen) Farmor var Choklad ds lh. Stamtavla i SHF. Ev ungar finns i ystad Skåne.
om detta är pappans info så kan han inte vara C/Y
om han ska vara C/Y så måste mamman vara skp eller pappan en gul variant.
för att han ska vara bö sobel måste båda föräldrarna bära på ee, helst att den ena är sobel.
så jag får inte ihop hanens färg.
Jag får inte heller ihop det. Om båda är svarbaserade kan ju inte han vara bö sobel. Såvida de inte bär på ee. Får verkligen inte ihop det jag heller. Parningen lär ju visa vilken färg han är förhoppningsvis. :)
22/4-13 JUSTIN BIEBER
Tänkte först om han var gul umb men då måste ju nån vara en gulvariant osv. Hmm…
22/4-13 JUSTIN BIEBER
Då mamman inte har känd stam, så har det varit en del som sagt att han kanske är C/Y och att ev mamman är choklad skp ds óch att då skp fläckarna inte syns utan att de kan vara dolda, detta är dock en speckulation, och som sagt, det lär ju synas i kullen om han är bö sobel eller C/Y
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Pappan till kullen är svart LH rex satin, och mamman är i alla fall choklad ds, sen kan hon ha dolda skp fläckar som man inte vet om, om där är umb och ee med i hela spelet och han är bö sobel vet vi inte, har inte sett han mer än på bild, så kan inte uttala mig om hans färg själv, så resultatet bör ju komma i kullen.
Amor vincit omnia
vad heter hans mor?
är hon köpt på zoo? (vissa zoo lämnar inte ut info som följer med icke grossist hamstrar)
ska bli så spännande å se vad ungarna blir å om hans färg lyckas avslöjas.
Hans mamma är köpt på Arken zoo (ystad) för 1,5 år sedan typ, så ingen info om bakgrunden finns där, denna kille är ca 1år.
Är ju inte mina hamstrar, dock har jag bra kontakt med Rax =)
är han C/Y bör han ju gå något som kan avsölja tycker man ;)
Amor vincit omnia
frågade för jag har lämnat ungar till en butik som jag sen fick veta alldrig lämnade med stamträden. funderade på om hon kunde vara från den butiken. men dit har jag inte sålt några hamstrar.
Okej, men som sagt kan ju inte riktigt veta om hon är skp eller ej
Amor vincit omnia
Okej, spännande! Det lär ju visas i kullen vilken färg han är, riktigt spännande! :)
22/4-13 JUSTIN BIEBER
Okey! Är inte så haj på färger så därav frågan :) men då blir det intressant och se vad bebisarna blir sen då.
Jo ngr ungar fanns det ;). Chanel håller på att få ungar nu.
Ååå vad spännande vilka färger? var bor du? Skulle gärna vela köpa om det går.
Med vänliga hälsningar,
Elvira
#34 Hon bor i Ystad. 😉
Mvh Isabelle
Bajs jag bor i Göteborg :/
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Transport brukar kunna lösa sig, kolla djurtransport iFokus ;)
Amor vincit omnia
Runt 10st är där o boet.
åå gulligt!
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Ungarna är idag 1v och 7st återstår.Har tagit upp 2 choklader och de är rex !!! Hurra ❤️
Spännande :) Rex är tuffsigt.
//frida
Ååh så fina! Choklad rex… man blir inte liiite sugen här! 😂
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Superfina
Ungarna. Mamma Chanel Rax är choklad lh. Mormor är blå Kh (Englatassens Fantasia) Morfar Choklad rex lh. Morfars far Svart dom spot lh rex (Paradisgårdens Harris Ädisson) Morfars mor Choklad kh (Exentrions Higgywhip)
Mormors far Lavender kh( Mr Lavender) Mormors mor Svart lh.(Englatassens Delilah)
Pappan Brunöras Sobel (?) Farmor Choklad dom spot lh (okänd bakgrund)
Farfar Svart rex satin lh. (Paradisgårdens Östen)
Vilka sötisar! ❤️
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
2st kvar då bliv köpare hoppat av pga färgen
Vem äger chanels pappa?:)
22/4-13 JUSTIN BIEBER
#51 Han exp till dk