Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 740 ggr
GerbilenDino
0

Åh.. viill..

Alla i familjen är med om att köpa en guldhamster, förutom mamma och min bonuspappa, mamma går med på det ifall han gör det! Han är svår övertalad ;( Sitter och kollar på dom hela tiden och ja..

Med vänliga hälsningar, Dino & Honi.

:3

Emmny
0

Visa bilder, vem tycker inte sockertopparna är söta ! 

Men håller mig dig, hade det inte helt lätt att övertala mina päron heller :/

När man bor hemma får man helt enkelt tjata ;)

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

GerbilenDino
0

Har visat- Mamma vill- Bonuspappa- Nej, hon ska prata med henne, har visat runt 100 bilder här idag :)

Hur mycket kostar det i månaden för att ha den, har redan ett akvarium, på 98 liter, räcker det?

Bor 20 meter från…

En djuraffär…

Så jag ja, har 1500, eventuellt spara till ett projet- ryker runt 700 eller liknande, får även runt 1500 när jag fyller år och ja :)

Emmny
0

98 lite är jätte bra, har nog ett 70 liters till en av mina. Kostar inte säskilt mycket för en i månaden det måste väl va mat och spån då, du behöver bara städa 2-3 gånger i månaden så kanske hundra kronor för spån och sjuttio för mat eller nått sånt.

Jag fick först en hamster som dog köpte sen en hane och då ville jag och pappa ha ungar så då köpte vi en hona sen ville vi ha uppfödning så jag läste på och läste på och sen köpte vi en, två , tre, fyra, fem till haha. Kanske låter lätt men det har det inte varit, mycket jobb men många gos stunder också !

Är bara 12 så det måste ju finnas någon som ar huvudansvaret för dom ;)

När man väl lär känna deras livsstil och allt dom innebär blir man bara sjuk så fina och underbara dom är alltså !

Ha det bra !

Emmny
0

Dock har ju jag dvärgar men iaf ;)

Ha det bra !

GerbilenDino
0

Emmny, har även 2 gerbiler som drar över 150 kr per månad- 2 säckar spån, mat, eventuellt vattenflaska och ja..

Där städar jag ju iofs bara en gång per månad- 40 liter spån- Toapapper, tidningspapper osv.

GerbilenDino
0

Tänkte isåfall köpa en Creme LH..

Emmny
0

Vi köper såna storpack spån och jag städar tyå 2 gånger i månaden. 

Sen köper vi mycket mat på en gång så det blir inte att köpa ny varej månad. 

Men om du tycker att det blir för mycket pengar så är det kanske inte så bra att köpa en hamster.

Ha det bra !

GerbilenDino
0

Har 1500 kr, får ta på mig ansvaret.

Gräver dom mycket?

Emmny
0

Mina gräver inte så mycket men det är olika. 

Jag får 1100 kr i månaden av mina föräldrar och jag betalar inte mina hampisar själv, det skulle inte gå med alla grejer jag måste ha som busskort, kläder, böcker till skolan mm. 

Men får du pengar varje månad ?

Ha det bra !

GerbilenDino
0

Höhöh..

20 kr :)

GerbilenDino
0

Inte så mycket..

Sara1214
0

Det ända är väll om din hamster blir sjuk. Skulle din mamma ta med och betala några tusen för veteinär ?:)

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

GerbilenDino
0

- Tror det. Hon gjorde det med min förra- Samt betalade allt annat (var 8 år, och ja, jag tog om hamstern seriöst osv) Men nu vill jag stå på mig kostnaderna för trivsel osv.