Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 2091 ggr
jojjobojjo123
0

hamstern gå upp på handen..

heej!

hur får jag min hamster att självmant gå upp på min hand när jag sträcker ner den? för jag hatar att bära upp honom när han ska rastas..

tack på förhand!!

Cazzos
0

Locka med någonting? 🙂

jossa5
0

Har du fått honom tam? Men lägg något gott i handen, så han ser att din hand inte är farlig, sen är det bara att fortsätta, så att han vågar sitta i din hand och äta.

Tycker han inte om din hand (vissa hamstrar är ju inte så förtjust i människor), så kan du prova sätta ner en liten burk eller liknande som du kan lyfta honom i. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Anna4077
0

Minns inte vem som sa det, vad det kanske du jossan eller kanske Paulina? Iallafall så vad det någon som sa 'vägen till en hamsters hjärta går genom magen' och det är så sant :) lägg något gott i handen varje gång du sticker ner den i buren så kommer det av sig själv. Men det är ju inte alltid hamstern vill gå upp i handen ändå. Ibland vill dom helt enkelt inte utan vill vara ifred :) så e det ju med alla.

Anna och taxen Max

Frosstis
1

#3 Ja det var jag😛

Ingen av mina hamstrar (guldhamstrar) har någonsn velat gå upp självmant i handen, hur tama och snälla dom än vart och hur mycket mat dom fått.

Dock har de velat gå upp ifall de verkligen VILL komma ut ur buren, och liksom försöker klättra på väggarna och så. Då sticker jag ner handen och så tvekar de lite, sedan ser dom det som "sista utväg", och klättrar upp ;)

Varför tycker du det är läskigt att plocka upp dom? Det är viktigt att du visar att du är där, annars kan dom bli rädda. Min hamster blev så rädd så han kissade på sig imorse när han hade rymt och mamma tog upp honom utan förvarning.

När jag plockar upp hamstern så "skopar" jag upp den med båda händerna. Först lockar jag lite på honom och visar med handen att jag är där, sedan så skopar jag upp honom.

Anna4077
0

Jag skopar också upp Roffe när han inte kryper upp i handen. Man ska inte lyfta upp över ryggen. Det är ju så fåglar gör när dom fångar dom. Paulina tänkte att det nog va du :p det var smart sagt.

Anna och taxen Max

Frosstis
2

Jag skulle kunna göra en video till hamsterlyan om hur jag tar upp hamstern..

jojjobojjo123
0

ja gör det #6!!! tack för alla svar!

Frosstis
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jojjobojjo123
1

aha! okej, då vet jag!! då har jag gjort lite knasigt förut, hehe!

Frosstis
0

Det finns såklart fler sätt att göra det på, detta var bara 2 exempel :)

Rebornbabyn
0

Varför kan man inte lyfta hamstrarna över ryggen??

Det gjorde jag på min förra hamster och han hade inget emot det.

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

The Idizen
0

Jag lyfter bara Muffin upp över ryggen, det går jätte bra och hon verkar inte alls besvärad. 

Ibland sätter hon sig på rumpan och tittar på oss, då säger hon "Hej jag är söt och vill komma upp!" Även om man sticker ner handen så föredrar hon att bli buren upp.

Vissa hamstrar är så. :)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Rebornbabyn
0

#12 Ja, precis!

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Frosstis
0

Hon menar att komma precis uppifrån och ta upp hamstern utan förvarning :)

Anna4077
0

Om det va mig du menade så va de precis så jag menade Paulina :)

Anna och taxen Max

Cattii
0

Har en guldis som alltid vill upp o visar det jätteintensivt..men hon vill inte gå upp i handen utan vill själv klättra upp men via min tröjärm.. så håller ner handen/armen o viker undan handen så klättrar hon själv upp o sätter sig på min axel 😃