Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 582 ggr
[goldhamster]
0

svårt att bestämma mig!

Eftersom jag avlar på svart baserat vill jag inte ha in den gulbaserade färgerna! Jag har en svart hona. hon har ett hjärta på baken och liksom ett vitt sträck på magen. Jag har hittat den perfekta hanen! Men han är sobel LH och har en sne? blixt på magen! och sen ett sreck i pannan. Jag vill gärna ha honom men han är ju gremebaserad. Åhh,hjälp mig! ska jag leta vidare eller kan jag ta ett undantag då jag vill få vidare hjärtat och liksom blixten! :O Gaaah:…!

UlrikaD
0

Hur menar du att hon har ett hjärta på baken? Hon är helsvart utan nån teckning? Är det någonting i det svarta som gör att det ser ut som ett hjärta? Isåfall är det ju ingenting som är ärftligt utan är bara på henne. Likadant med hur sobelhanen ser ut, om han har något vitt streck nånstans, det ärvs inte. Färger ärvs.

[goldhamster]
0

svarta honan är ljus brun på baken. Alltså ser man hjärtat ganska bra . Detsamma med hanen!

[goldhamster]
0

Sa bara svart då jag inte "orka" skriva ;P

UlrikaD
0

Om hon är ljusbrun på baken beror det på att den svarta färgen börjar blekna. Många svarta blir mer bruna när de blir äldre. Antingen får hon behålla sitt hjärta, men mest troligt är att pälsen runtomkring också kommer att bli brun.

Rax
0

Hej. Kan du visa bild på hjärtat??

Rax Hamstrar på facebook.

[goldhamster]
0

Nej hon är verkligen inte gammal! 4,5 månad! Och  nej, det är inte så utan hon är brun! Ja,jag kan visa bild om jag kan ladda över:O får se om det går!

Rax
0

Gjorde just en bildtråd så kan vi samla alla hamstrar där som har teckning med ett hjärta.??

Rax Hamstrar på facebook.

Bruden-Mbuti
0

kan du hennes stam?

har hon cremebaserat bakåt så kan det vara därför som hon är brun i sin svarta färg.