Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1123 ggr
ElviraNym
0

Gravid?

Hej min kompis har två dvärghamstrar och dom hade garanterat att det var två tjejer men nu är vi inte så säkra längre… Dom trodde först att dom bråkade men dom låg på varandra ett tag och sedan blev en hamster fetare och fetare ( den som låg underst ) Hon har boat i två hus men jag har inte kollat på dom ( kan mycket om hamstrar kunde ha kollat på dom.) Men jag tycker att det låter som att hon är med små hampisar:) Vad tror ni? Jag ska åka och kolla på dom men jag vill även veta vad ni tycker hur länge är en dvärghamster gravid? Har bara läst som en galning om guldhamstrar.

En annan super viktig sak att veta är att hon har blivit agresiv och är mycket större en sin syster eller hane då om hon får ungar. 

Mvh Elvira

Med vänliga hälsningar,
Elvira

ElviraNym
0

Dom parar sig och bygger bo. Den ena är stor vid rumpan och har små bröst man kan se den är också mycket ömtålig från magen och neråt. Den har blivit riktigt stor (Tjock). 

Vi skulle uppskattat att få svar så fort som möjligt🙂

Med vänliga hälsningar,
Elvira

Candela
0

Men borde du inte sära på dem?? Jag kan i för sig inget om avel av dvärghamstrar, men det känns ju mest logiskt tycker jag..

Har jag fel får någon gärna rätta mig 😃

Candela
0

Men ja, hon är sannolikt dräktig.

ElviraNym
0

Men dom var 4 veckor när vi köpte dom och då sa dom vi köpte av att det var två tjejer men brukar man ha fel?

Med vänliga hälsningar,
Elvira

ElviraNym
0

Brukar det bli fel med kön?

Med vänliga hälsningar,
Elvira

Emmny
0

Ja, det är väldigt vanligt att djuraffärer tar fel gällande kön. 

Enligt din beskrivning verkar hon vara dräktig(gravid). 

Skulle rekommendera att du särar på dem, men du måste vara helt säker på vem som här hona och vem som är hane så du tar ut rätt.

En dvärg är dräktig i 18 dygn.

Om du har frågor kring dräktighet osv så får du gärna pma mig :)

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

ElviraNym
0

tack så mycket:) Tyvär så kan jag inte hitta anus-en på dom små hampisarna är inte van vid att kolla på dvärg. En dum fråga men jag blev osäker när jag kollade på dom.. Anusen sitter ovanför snoppen va? Och vad för mat ska man ge nyfödda ungar när det är dvärgisar kan bara guld(allätare) Snälla hjälp mig..

Mvh Elvira

Med vänliga hälsningar,
Elvira