Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 2839 ggr
Susannaaa
0

Knöl vid urinröret

Märkte idag att Lydia har en liten knöl vid urinröret. När jag lyfte upp henne luktade det vidrigt från henne och det kom även "slem" från hennes urinrör. Hon är normal i beteendet men tycker att hon är lite svullen över magen.

Vad kan detta bero på?

Candela
0

Låter inte bra i alla fall..😐 Min tidigare hona blev också svullen över magen och blödde från underlivet, och vinglade när hon gick. Förmodligen var det något fel på äggstockarna/livmodern, så jag valde att avliva henne då hon ändå var ganska gammal😢

Kolla upp hos veterinär och gör en bedömning efter vad som sägs där.

Candela
0

Vill förresten inte skrämmas med mitt inlägg, för det låter ju inte som att din hona har drabbats av samma sak. Det kanske är något som är lätt att bota med medicin 🙂 Men kolla upp det!

Susannaaa
0

Jaa, usch vill inte behöva avliva henne :( 

Men ska ringa veterinären imorgon!

Rebornbabyn
0

#3 Bra. Jag håller tassar och tummar för henne! ❤️

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Susannaaa
0

Ja tack!

Susannaaa
0

Idag är knölen mindre. Har dock börjat misstänka urinvägsinfektion om det är något dom kan få?

Hon ryckte till igår när hon kissade, precis som att det gjorde ont. Idag var ena ögat lite ihopklistrat…

Anna4077
0

Låter som antibiotika kanske behövs? Vad sa veterinären?

Anna och taxen Max

Susannaaa
0

Dom skulle ringa upp mig under dagen eller tidigt imorgon, hoppas verkligen inte att det är något allvarligt!

Anna4077
0

Håller tummar och tassar för er

Anna och taxen Max

Susannaaa
0

Veterinären ringde inte tillbaka… dåligt! Han/hon måste glömt av det. Får ringa igen imorgon. Men för alla som undrar hur det gått kan jag meddela att hon mår bättre. Knölen blir mindre och mindre så förhoppningsvis var det något som gick över av sig själv. Ska ändå ringa tillbaka till veterinären imorgon för att dubbelkolla, vill inte att hon ska må dåligt i onödan :)

Anna4077
0

Va skönt :) ja dom är imponerande dom små liven. Vore ju super om det gick över av sig själv.

Anna och taxen Max