gnagpinne?
Hejsan jag vet ju att man skall ha något som hamstrarna kan gnaga på så inte tänderna blir för långa men har inget bra som de kan gnaga på :(
Jag bor i gbg o vill inte ta kvistar elr pinnar från träd då det kanske e mycket avgaser "i" och bor i lägenhet ?
Köp en sån trästock som dom kan krypa i på djuraffären. Annars kan du använda kartong med, det gnager dom på, så det slits ju lite på tänderna.
Annars kanske du kan åka utanför stan och plocka nån fin pinne där. Men det finns vissa träd man ska undvika. Kommer dock inte ihåg dom just nu.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Knäckebröd! :)
Var lite orolig jag med innan, men sedan i djuraffären så hittade jag någon grej, typ som en banan. Där dom är tvungna att jobba för att få ut hamster vadd. Nu är det inte hamster vadd utan något annat som inte trådars så mycket.
Sedan har hon stenhårda godis bollar att gnaga på också. Och även toarullar.
Banan grejen kostade 15, och bollarna kostade ungefär det samma för ca 10 stycken. :) Bra pris. ;)
Live
Laugh
Love 
#3 Banangrejen kallas för kapok. 😉
//Josephine :)
är det inte farligt för hamstern då??
#2 jag försöker nästan varje dag hon avskyr knäckebröd :/
Kapok är inte farligt^^ om de nu inte skulle få för sig att äta upp hela.
#6 hahaha okej kanske skall testa då ^^
men jag hade sådana men jag gav bort dom för att jag trodde man bara kunde ge dom till fåglar för det var en fågel på hehe 😛
Finns det någon annan "mat" eller något som slippar ner har inte tillgång till zoo på hela veckan nu då jag konfirmerar mig snart övar tal osv ..! + 1 prov + läxor 😉

Jag vet inte om det hjälper tänderna, men hundmat och hundkex är ju knaprigt. :)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Jag har sånna här till min hamster: http://www.grizzlyzoo.se/hamster-ovrigt-Vitakraft/kracker-hamster-vitaminhonfru-3st/
Sen så finns det ju pinnar som man kan köpa i djuraffären: http://www.grizzlyzoo.se/smadjur-ovrigt-Happy-Pet/gnagartra-pil-25cm/ (Har dock inte testat)
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Min lille vill inte heller äta knäckebröd, hittar dem längst ned i grävlådan istället.
hasselnötter med skal. hamstrarna vet att det är god nöt inuti och gnager för att få ut den.🙂
Jag har såna stänger med torkad frukt eller bär. Såna man brukar ge till fåglar, fast för hamstrar. Väääldigt omtyckt! Dom kan sitta hur länge som helst och bita på den :)
Min hamster ääälskar knäckebröd! Ibland får hon lite hirskolv och det kan hon sitta och skala utan att sluta tills det inte fins nåt kvar!
//Josephine :)