Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållninghybrider
Läst 1444 ggr
[Wilbur]
0

Vidrig varfylld blåsa..

Idag plockade jag fram min lille dvärg Reva som bara ville bitas.

Hon tuggade verkligen på allt, så jag vände henne på rygg för att titta till bissingarna och möttes av en stor gul vårtliknande grej i hennes mungipa. Denna var visserligen bara någon milimeter större än ett knappnålshuvud, men för en dvärg är det stort tycker jag!

Till saken, min första spontana reaktion var att peta på den för att se om det var någon tumör eller liknande men den jäkeln exploderar ut denna hemska, kletiga, gula och varliknande vätska som luktar värre än … ja allt, jag fick kväljningar.

Jag gick in på badrummet och tvättade bort de illaluktande resterna av "blåsan" med en tops och ljumt vatten.

Den är helt borta nu, men fyfarao vad den luktade!

**Min fråga är, vad i hela fridens namn var det för något??
**Har någon här inne erfarenhet av detta?

Gaiezza
0

Kanske hade gjort illa sig och sen fått smuts i det? Bakterierna kanske bildade en varfyllning då? :)

Bacon, svaret är bacon. 

Anna4077
0

Jag jobbade på ett ställe där en häst fick något liknande på halsen. Den sprack också och luktade död. Va de kom ifrån eller varför förstod vi aldrig. Håll ett öga på hamstern. Vi trodde ett tag att vi skulle förlora hästen. Han va jätte dålig antar att det var någon inflammation som spred sig. Tåls att säga att det är skillnad på hamster och häst och att, enligt min åsikt, hade dom kunnat hjälpa hästen tidigare. Tyvärr fanns det inget jag kunde göra men tro mig jag gjorde mitt bästa. Hoppas inte jag skrämde dig nu. Det var bara något liknande jag varit med om men ja. Kanske helt orelaterat :p hästen klarade sig fint förresten och tvekar inte på att din hamster blir bättre omhändertagen

Anna och taxen Max