Pallkrage
Vet att det finns en del som har pallkrage som rasthage till er hamster. Funderade på det som nåt smidigare ihopfällbart alternativ. Men undrar för er som har det, räcker det med en på höjden eller hoppar de ur där? Blir lite dyrt om man behöver köpa två att ha på höjden.
Hoppas nån av er fortfarande finns här inne, har totalt glömt vilka det var.
För er som inte vet vad det är så är det sån man planterar blommor i egentligen och ser ut så här:
http://www.icamaxihemochfritid.se/pallkrage-120x80-ica-garden-p-20783.aspx?externalsearch=1
Jag har 2 på höjd, hade inte vågat chansa på bara 1 🤔
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Tänkte nästan det, den såg lite låg ut. Men då blev det dyrare att köpa nytt helt plötsligt. 129kr för en hage var ju ett fynd annars:)
Men räcker 120x80? Undrar om man kan be om öppet köp för att gå hem och kolla om ens hamster gillar den?😃
120*80 är ju som såna "standard" pallar, så räcker, är såna jag har, och mina små använder knappt hälften utan de hittar sina favorit sysselsättningar i hagen så begränsar de sina områden till det ;)
Amor vincit omnia
MAn kan göra en av kartong men den fungerar inte så länge och hamstern kan gnaga igenom den dock.
mvh Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira

Du skulle inte kunna mäta höjden på en pallkrage nakuta? :)
// Nathalie

#3 Jag brukar snickra mina egna, men jag tyckte det här var bra när man kunde plocka ihop dom när man inte använder dom.
Tror de är 30cm? Det står inget mått på dom.
Mätte mina de är bara 19,5 cm i höjd, de är ju smidiga för att man kan fälla ihop och ställa undan, har själv inte så stor lägenhet att jag kan ha den uppe alltid 🤔
Amor vincit omnia

Fasen, måste ta med mig måttbandet till Ica. De såg helt klart högre ut än så.
Mina är 25cm och används bara till bebisar, de vuxna klättrar ut plättlätt om jag inte har två.
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Äsch, ringde och frågade. De var bara 19cm höga. Det var ju inte bra ju:(
Brukar finnas att få tag på billigt hos olika budfirmor.. ibland kan man tom få de gratis =)
#11 bara att be lite snällt och vifta med ögonfransarna ; ))