Seg efter att ha rymt
Igår morse när jag kom in i köket för att kolla till Lydia var buren tom. Jag fick smått panik men efter någon timme hittade jag henne under spisen. Där satt hon fast och kunde verkligen inte komma ut.
Jag fick lyfta på spisen så att hon kunde springa ut och hon ville då direkt äta. Antar att hin suttit där större delen av natten och varit hungrig dessutom.
Efter det har hon varit seg och inte riktigt sig själv. Buren står ungefär 1- 1,5 meter upp och hon måste ha hoppat ner där. Kan hon ha slagit sig eller hon bara lite omskakad?
Hon är nog chockad efter att ha suttit fast. Min hamster klättrade upp bakom elementet och satt fast i en kvart, och hon var rejält trött och seg efteråt. Om din hamster satt där större delen av natten kan jag tänka mig att det var en jobbig upplevelse.
Sen kan det ju kanske vara så att hon slagit i huvudet, typ fått en hjärnskakning. Det vet man ju inte.
Chockad och kanske lite uttorkad med. Har hon suttit där större delen av natten så har hon ju inte druckit särskilt mycket. Ta det bara lugnt, och kolla hur hon är senare idag. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Jo men det har ändå gått ett dygn nu…
Hon var ute och sprang lite igår men inte som hon brukar…
Det kan ta tid att återhämta sig.. Ge henne lite "våt" mat så hon får i dig ordentligt med vätska och låt henne vara ifred och vila. Jag tror hon kommer vara sig själv imorgon 🙂
Hoppas det, såg precis att hon var lite och tog sig lite gurka, kanske behövde hon bara vila ut över natten :)
Jag tror somsagt också att hon är chokad att ha suttit fast och inte kunnat få mat. Det var nog nytt för henne:)
Mvh Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Ja jag tror det :) Nu är hon pigg och sig själv igen! :)
Skönt att hon mår bra idag!
ja idag har hon överdrivet mycket energi istället :)
Haha bra att hon inte mår dåligt
Mvh Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira