Keso?
Har sökt runt och hittar inget vettigt svar… Kan hamstrat äta neutral ( vanlig ) keso ?
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Uhm, vet inte vad keso innehåller, men hamstrar är ju inte bra med mjölkprodukter. Så är det sånt i keso så bör du nog inte ge det.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Ja dom kan äta det :) Men inga större mängder ^^ min förra hamster tyckte det var väldans gott.
#2 Men är inte keso mejeriprodukter?
Mvh,
#3 Det borde väl vara det? Jag var också tveksam mot det i början, men efter att ha frågat här har jag fått flera svar att de kan äta det. Men det borde ju finnas laktosfri keso också, så det kan man ju ge. (om du inte är laktos så säger jag att laktosprodukterna smakar precis likadant som vanligt, så om du vill köpa keso någon annan gång kanske du kan köpa laktosfri på en gång).
#4 Näe, är inte laktos, så har inte provat någon sådan produkt. Men om det är okej, så är det ju bara bra! :) Man lär sig nåt nytt varje dag. :)
Mvh,
#5 Jag är det, upptäckte det för ett tag sedan så vet att dom smakar likadant ^^ Googlade lite och keso innehåller mjölkprodukter, så man bör ju inte ge så mycket. Bara lite, såsom vanlig yoghurt. Det kan man ge men inte för mycket då :)
dom kan äta det men inte för ofta och för stora mängder :)!
Okej tack alla! Jag provade att ge det och dom verkade gilla det :D
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus