Förlamning
Kan hamstrar få bakbensförlamnimg?
Ja, dom kan ju trilla ner från saker och göra illa sig? Har din hamster fel på bakbenen? Föreslår att du åker till veterinären imorrnbitti då. Eller iaf ringer dom! Hamstern kan ju inte må bra om den inte kan gå riktigt.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Ja det kan dom, genom att ramla ex som #1 säger.
Hos marsvin, om de inte får tillräckligt med vitaminer (C-vitamin) så kan de bli förlamade där bak, vet inte om det ska finnas något liknande hos hamstrar?
Min katt fick det på grund av blodpropp vet inte om hamstrar kan få de men känns logiskt. Dom har ju blod?
Anna och taxen Max
Jo hamstrar kan få det pga brist på c-vitamin. Kommer inte ihåg vad sjukdomen heter men djuraffären brukar rekommendera en sak man ska ha i vattenflaskan. Men om man ger gurka,morot och såna saker varje dag slipper man !:)
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
Här kan man söka på näringsinnehåll i all möjlig mat:
#4 Hamstrar producerar eget c-vitamin så nej, det stämmer inte som du skrev.
Och ja hamstrar kan bli förlamade i bakbenen och andra kroppsdelar precis som vi människor och andra däggdjur.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Jo,det är sant.
Nej det är marsvin som blir förlamade av brist på c vitamin pga de inte kan producera det själv.
Jag vet men hamstrar kan också få det ändå fast dom producerar det själva , jag kan länka. Dom kan få ngn sjukdom om dom inte får i sig NÅGONTING.
Kan man bota det?
Aa länka gärna:)
Dom får det av brist på vitamin D och E tror jag :/
Har du någon källa? Jag skulle gärna vilja veta det (av nyfikenhet och av ökad kunskap).
De kan fortfarande inte få brist på c-vitamin.
Marsvin och människan är de enda däggdjuren som ej producerar detta själva, därför behöver vi tillskott.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
menade vitamin