När blir man redo?
Som vissa av er kanske läst somnade vår lille Boris in i lördags, endast 9,5 månader gammal togs han ifrån oss alldeles för tidigt. Boris drabbades av en kraftig förkylning och lunginflammation. Då det gick mycket fort fanns det inget vi kunde göra. Han gick från helt symtomsfri till ängel på mindre än ett dygn. Detta gör oerhört ont och saknaden är enorm!! Precis allt hemma påminner om vår lille bebis och det tar hårt både på mig och barnen.
Jag känner att jag vill ha en ny hamster, inte som kan ersätta Boris men som kan fylla tomrummet och bli en ny bebis att älska lika mycket.
Men!!
Är man redo? Tänker jag rätt?
Det finns en hos uppfödare född bebis redan nu som är leveransklar i slutet av april. En långhårig i en färg jag tycker otroligt mycket om. Är det för tidigt? Kommer vi kunna ge den bebisen en rättvis behandling utan att jämföra allt med Boris? Självklart!!! Jag skulle aldrig skaffa ett nytt djur utan att veta att vi ger det massa kärlek och omtanke och rätt skötsel. Ena stunden känner jag mig säker på att vi är redo för en ny hamstervän medans nästa få oerhört dåligt samvete gentemot Boris.
Tack för att ni orkat läsa mitt svammel, jag antar att jag bara har behov av att ventilera lite om saknaden efter Boris. Kanske kan få lite tankar från er, höra hur länge ni väntat innan en ny fick flytta in osv. . . .
Nej, det är inte för tidigt tycker jag. Bara du kan ta hand om din nya hamster och inte låta sorgen ta över. Min hamster dog i november, jag ville ha en hamster redan då men jag kände precis som du- att den skulle ta puffs plats. Men dom är faktiskt bra för sorgen, att man har någonting att göra liksom. Efter varje lilla ljud jag hörde så tittade jag mot hamsterburen och trodde att hamstern var där. Det tog mig flera månader innan jag lärde mig att puff var död. Jag tycker absolut att du kan skaffa en hamster nu, bara du känner att du är redo att ta hand om den. (Här ska de va ett hjärta men ipaden vill inte riktigt sammarbeta hehe)
Tycker absolut inte att det är för tidigt att skaffa hamster igen!
som du säger detta kan inte ersätta Boris med det kan hjälpa något men du skall inte behöva känna att det är jobbigt att det är en ny hamster i familjen heller !
Jag tycker absolut om du känner att du gillar den här nya hamstern så kör på !!
Vad tråkigt att Boris har gått bort men han har det bättre nu när han inte är sjuk 😕
Jobbigt att allt går så fort så man inte hinner göra något ! 😕
Mvh: Emmy&Kokos ❤️
Du ska inte ha dåligt samvete och tänka att du försöker "ersätta" din förra hamster. Jag vet att man kan känna så, men faktum är ju snarare att du vill ha en hamster hemma att gosa och leka med. Nu när Boris inte finns är det inget fel med att skaffa en ny.
Alla hamstrar har en egen personlighet och du kommer snart uppleva att den nya krabaten inte alls är som din förra, och ni kommer då utveckla en alldeles egen relation till varandra.🙂
Du kan skaffa en hamster igen! Jag gjorde så när min förra hamster dog, att jag köpte en "ny" hamster. Men såklart finns det ingen som kan ersätta den förra men det hjälper lite mot saknaden.
Jag tycker att om du gillar den hamstern som du har "hittat" så tycker jag att du ska köpa den! Den är säkert jättegullig! ❤️
Kram en Hamsterälskare!
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Det finns ingen speciell tid man måste vänta. Känner ni er redo så tycker jag ni ska köpa en ny. Inte för att ersätta han utan för att fylla tomrummet. Jag klarade mig ute länge från att min första hamster dog tills jag köpte den andra. Jag kände att tomrummet var för stort. Men som sagt, känner ni er redo tycker jag ni ska köpa en ny :)
Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤
22/4-13 JUSTIN BIEBER
If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...
Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.
#5 Håller med dig exakt! :)
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Min älskade hamster Felix fick en hjärnblödning och dog den 13de april. Jag kände precis som dig att jag ville ha en ny. Kollade runt och hittade en kull med bebisar som strax var leveransklara, så jag köpte en där. Tycker inte det är något fel att köpa en ny kort tid efter. Inget att få dåligt samvete för :) precis som du säger är det inget man gör för att "glömma" den andra eller ersätta den! :)
Jag håller med alla andra. Du behöver inte oroa dig. Det handlar inte om att ersätta utan bara skaffa en ny kompis. Du tänker rätt. Känner du att du vill ha en ny och det känns bra med den du hittat så kör på :) jag tror att du kommer jämföra dom men inte så ett dåligt sätt. Ett dåligt sätt att att försöka ersätta med att leta efter en ny hamster ikliknande färg, temperament och allt annat som passar in på Boris. Du är ju som sagt inte utefter en ersättare utan bara en hamster att älska lika mycket som du älskade Boris.
Anna och taxen Max
Tack för era tankar och svar🙂 Vi har funderat och kommit fram till att vi såklart ska ha en ny bebis så på söndag ska vi hämta vår nya älskling❤️
Vem ska ni köpa ifrån? :)
22/4-13 JUSTIN BIEBER
Det blir en liten Queensbebis🙂 Vet att du har bebisar på g men vi föll för denna sötnos och ville inte vänta. . . . . . . Usch, nu känner jag mig nästan dum😐
Okej, grattis!
22/4-13 JUSTIN BIEBER
Tack🙂, det dyker nog upp en alldeles egen tråd om honom när han boat in sig här hemma.