Äventyr ;)
Vill bara dela med mig lite av en historia som fick hjärtat att klappa lite extra..
Hamstern har börjat sova/vara tyst när han är i rasthagen, och jag som är van vid att det dundrar och bombas där nere glömmer oftast av att han är där i. Så igår, stack jag till köket och pluggade med pappa, och sedan gick jag väl och la mig. Utan att veta att Hamstern var ute! Så idag runt 18 tiden blev jag förvånad över att Hamstern inte vaknat än, och så låg min vovve bredvid skrivbordet, vid mitt nattduksbord där buren står på. Så han liksom låg där och stirrade, och eftersom han är lite dum i huvudet (ex när jag först fick min hamster så stirrade hunden på saltstenen och trodde det var hamstern, även om hamstern var precis bredvid huvudet), så trodde jag att han bara låg där och trodde att Hamstern var där.
Så jag fnissade åt honom och sa "Men Alfons hamstern är däär uppe!". Och så drog jag ut lådan lite för att Alfons skulle flytta på sig och förstå att Hamstern inte var där. Så när jag stängde igen hörde jag ett litet knaper knaper och krafsande, "nämen Hamstern kan la inte vara där inne. Han är ju i buren!" men var ju tvungen att kolla. Alfons låg ju där av en anledning, han är alltid den som hittar vart Hamstern rymt. Flyttade Alfons en bit ifrån, och ja, där var Hamstern!! Han låg högra hörnet mot mig och sov, stackarn. Och så Alfons flög fram och försökte få Hamstern, dumma vovve. Jaja, det gick bra. Hamstern sprang bara lite längre in ;)
Och så tog jag upp honom och gosade lite, medan jag kom på hur han hamnat där. Locket var ju på buren, men hade han kanske kunnat komma ut genom en glipa? (Locket sitter inte helt som ett smack eftersom buren sitter så tajt mellan skrivbordet och garderoben). Nä, tänkte jag. Så kunde jag inte komma på att jag tagit ut Hamstern ur rasthagen, så det blev min teori.
Så han hade ett kvälls-natts-dags äventyr, så nu får han vara. Undrar bara varför han inte valt att gå in i garderoben, men får väl hoppas på att förstod att han inte kunde komma in (även om han skulle kunna med lite puttande på lådan).
Buse Hamster. Du får börja låta i rasthagen och vara pigg ;)
Vilken buse! Tur att vovven "hittade" honom! ;P
Haha, vilken tur att han bara låg i lådan! :D Dom är luriga dom små! :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#1 Haha ja, verkligen! Visste verkligen inte att han var ute ur buren.
#2 Jaa, jag trodde han skulle vara i garderoben om han var borta!