Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 692 ggr
jojjobojjo123
0

tid med hamstern...

Hej! Hur lång tid per dag ägnar ni åt hamstern? Och vilken tid väcker/släpper du ut hamstern? Tack på förhand!!

Rebornbabyn
0

För mig är det lite olika. Jag brukar väcka honom och vara med honom i typ en halvtimme/kvart varje dag. Då får han springa i sin "springboll" och kanske få lite gott att äta, som t.ex. frukt! :)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

The Idizen
0

Brukar gosa många gånger om dagen och låta henne springa lös en stund. Men nu hade jag tänkt börja idag med så snart mamma och jag handlat att sätta in buren vid lekhagen så kan hon gå ut och in som hon vill. Också får hon ha det så hela tiden vi är hemma ett tag så får vi se hur det funkar. :)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Frosstis
0

Min hamster vaknar av sig själv under dagen, men jag tar inte upp honom då eftersom han är ett nattdjur och ska sova på dagen. Dock kan jag ta bort locket och gosa en minut elr så. Annars vaknar han 18-20, någonstans där emellan. Då får han komma till rasthagen tills jag lägger mig. Fast jag gosar ju med honom totalt kanske en timme om dagen, så han är väldigt lugn och snäll och orädd :)

CupcakeGod
0

Kanske en halvtimme om dan. Alla hamstrar är tama och kelna, men vi har dom mest för att titta på.

Emmaslindh
1

Sammanlagt kanske 1-2 timmar om dagen. 

Väcker iprincip aldrig mina hamstrar utan de får komma upp och mysa när de själva redan vaknat till och strosar runt i buren. 🙂

❤️ Älskade husdjur 

Potatisen
0

Mina hamstrar vaknar vid klockan fem. Då får dem mat och får vara vara ute i en halvtimme medan jag städar i burarna. Håller nog på med hamstrarna och mössen i ca två timmar om dagen.

Daniel2002
0

Jag tar ut min hamster på morgonen eftermiddag och kvällen. och varje gång typ 10 minuter -20 minuter

Wellcraft
0

Ägnar inte så mycket tid. Dvärghamstrarna som är mina "titt-djur" gosar jag med ibland när jag känner för det, de trivs bäst med varandra. Achilles som är ensam får mer tid, självfallet.

Avicii vaknar så fort han hör något och då är det bara att ta upp honom, men ägnar tid.. hmm vet inte. Han ligger i luvan och sover medan jag lagar mat, pluggar osv så det är inte direkt honom tiden används till.

Desamma med Skrillex, han sitter gärna lugnt på axeln och följer med runt i huset tills han vill ner på golvet.

Sammanlagd tid jag lägger ner på "rent" gos är väl 15 min, om man lägger ihop allas tid.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund