Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 671 ggr
jollycox
0

Vatten till bebisar

Min syster tar hand om en kull hamsterbebisar som tillhör djuraffären hon jobbar på ibland. Dom är 3 veckor. Hon har en sånhär bur till dom(utan rör) men vattenflaskan hamnar ju som för högt upp för bebisarna att nå och vattenskål vågar hon nästan inte ha för drunkningsrisken.
Hur fixar ni vatten åt ungarna?

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

The Idizen
0

Sätt vattenflaskan längre ner? :)

Om det är sånt hål som det är på dom flesta dunaburar kan hon kanske sätta flaskan inne i buren?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

[dynamitella]
0

Om det inte går att lösa med vattenflaskan så kan hon ta en liten skål med vatten och sätta ner spelkulor/glaskulor eller stenar, så att där bara är någon halv centimeters mellanrum. På så sätt kan ingen hamster drunkna av misstag.

(så gör vi som odlar insekter till reptiler för att de inte ska dränka sig).

jollycox
0

Hon har fäst vattenflaskan längre ner inne i buren så om det funkar kan hon ju ha kvar den så.
#2 Bra tips. :)

Zvintos
0

Lägg in en sten eller något som de kan klättra upp på och på så sätt nå flaskan. Så har jag gjort ibland när flaskan hamnat lite för högt upp.

jollycox
0

#4 Ja så har jag med gjort med mina möss men jag är inte säker på att hon kan hitta en sten nu iomed att det är vår/vinter och rätt mycket snö kvar här i norra sverige.

Lojs
0

Jag tejpar fast den där ståltrådsgrejen (som man får med när man köper flaska) på flaskan och hänger i gallertaket i mina dunor, funkar jättebra. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.