Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 908 ggr
Candela
0

Fy fan vad rädd jag blev :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade hamstersäkrat köket - trodde jag. Men när Tesla var ute och sprang lyckades hon krypa upp i elementet. Hörde hur hon klättrade och gnagde därinne och försökte locka ut henne med en morot. Jag tänkte att har hon väl kommit in måste hon ju kunna komma ut.

Efter ett tag utan att hon ville komma ut stoppade jag in mobilen under elementet och tog kort för att kunna se hur hon satt. Såg ut som på bilden nedan😮Jag började rycka i elementet och lyckades få det att vrida sig lite i sidled och då kom hon äntligen ut. Men fan vad rädd jag blev 😢

Unicornpopcorn
0

usch då lilla gumman :( hur mår hon nu?

Candela
0

Hon är tack och lov inte fysiskt skadad (vad jag kan se eller känna), däremot verkar hon lite psykiskt medtagen. När jag lade ner henne i buren kröp hon ner i sandskålen och bara låg där ett tag, sen gick hon in i boet och lade sig.

Kokolandia
0

Tokiga flickan då! Man kan ju undra hur smart hon tyckte det där var. Göra först - tänka sen? Jag förstår att du blev rädd! Det ser verkligen obehagligt ut…

Frosstis
0

Lilla raringen då.. tur att du fick ut henne, stackarn :( Var elementet på? Hamstrar ska då alltid hitta det lilla hål man missat..

Candela
0

Ja det var på, men bara ljummet tack och lov. Hon var varm och go när hon kom ut 😉

Candela
0

Nu ska jag ta och sätta kartong på undersidan av elementet så hon inte kan ta sig upp igen..

Fiona1234
0

Åhh fy vad läskigt !!!

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Rebornbabyn
0

Jag förstår att du blev rädd.

Bra att du fick ut henne och att hon inte är skadad.

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Susannaaa
0

Åh fy! Tur att det gick bra!

Hamsterlycka
0

Uschusch, ser obehagligt ut! :( Hoppas hon inte skadade sig iaf, håll koll på henne noga!

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Candela
0

Hon och sover nu - i vanliga fall brukar vara mer pigg om kvällarna. Men det är klart, hon blev väl lite chockad hon med kan jag tänka mig.

Men jag väckte henne och tog ut henne förut för att kolla läget lite, och hon verkar inte ha ont nånstans.

Frida B
0

Usch vad hemskt :(

#2 så reagerade min hamster också, efter att ha blivit buren av hunden i munnen efter att hunden välte buren när vi inte var hemma.. Kom hem efter 10 minuter igen, och då upptäckte vi att hon var hos hunden… Fick panik, tog upp hamstern och småsprang ner till mitt rum där buren stod. Där satt jag med henne i ca 15 minuter så att hon lugnade ner sig, esn fick hon gå ner i buren. Då satte hon sig i sandbadet och bara satt där, sen gick och la sig och sov väldigt mycket de följande dagarna. Men idag är hon helt återställd :) så du behöver nog inte oroa dig :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Dvärgis1234
0

Neej stackarn mår hon bättre? 

Hur mår du efter det? hoppas allt e ok med er !

UlrikaD
0

Nä, fy vad hemskt. Där satt hon verkligen inte bra.

Har varit med om liknande, hade en hona som fastnade på mitten i en trådback. Hon kom vare sig fram eller tillbaka. Fick hälla en halv flaska olja över henne för att hon skulle kunna komma ut igen.

De sover länge efter en sån händelse. Tror de är lika chockade som en själv. Tar en stund innan hjärtklappningen lägger sig efter en sån händelse.

Hoppas tjejen sover gott inatt och är pigg och glad imorgon igen.

Candela
0

#12 Jo, jag var rätt skakig jag med efteråt. hjärtklappning och matt i kroppen. Men jag är rätt så återställd nu 😉

#14 Ja, jag kan tänka mig att hon blev trött efter en sån händelse (både din hona och min). Jag ska låta henne sova i lugn och ro nu tills hon vaknar utvilad 🙂

[körsbärsblomma]
0

synd om henne tänk att sitta där 😕 tur att  du fick ut henne levande 🙂 och fick mej en chock 😮 trodde hon var död   när jag såg bilden

Stuart
0

usch, skulle verkligen få panik! ska verkligen extra kolla överallt, när jag har min hamster lös nu!

Amorita
0

stackars liten :( tur att hon är oskadd iallafall!

Sara1214
1

Nej fy vad hemskt! Bra att hon mår bra nu och att det inte blev värre en det blev👍 :)

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Candela
2

Idag mår hon bra och är sitt eget vanliga jag igen 🙂

Zizza
0

Å herregud så de såg ut på bilden.. Tur att hon klarade sig!

Mvh. Sanne & Djuren

[körsbärsblomma]
0

tur att hon mår bra 🙂

ElviraNym
0

Stackars dig du måste ha blivit jätte skrämd! Ser inte så bekvämt ut  elementet för lille gullungen:) Verkligen tur att du fick ut henne. Men om du ska sätta kartong under elementet se till att elementet inte är på då så att kartongen blir så varm att den börjar brinna.

MVH Elvira

Med vänliga hälsningar,
Elvira