Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 651 ggr
Sara1214
0

Hane lånas ut för parning! 8/4-13 (L)

Jag vill verkligen låna ut min hane! Han är VÄRLDENS bästa hamster. Har aldrig bitits och kommer aldrig göra det! Han är en LH offwhite och har tyvärr ingen stamtavla men kan få fram. Han är från en uppfödare i skultuna. Vill ni vet mer Pma eller skriv här på tråden! Han är 5 mån!:) född 17 november!:)

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Sara1214
0

Bilder kommer!:)

Sara1214
0

Putt

Frosstis
1

#2 Det var två timmar sedan du skrev, du behöver inte putta så ofta ;)

Sara1214
0

Mm,fast jag gör det ;) Skriv bara på tråden angående honom. Resten i pm:)

UlrikaD
0

Ett tips är att skriva lite mer uppgifter om honom, vilka föräldrarna är t.ex. Om de kommer från någon uppfödare.
Och bild är alltid bra:)

Tänk också på smittorisken. Vore otroligt tråkigt att få hem en sjukdom pga att man parar.

Det gäller ju alla som lånar eller lånar ut hamstrar nu. Ta reda på var hamtern kommern ifrån, ifall det finns fler hamstrar i hushållet. Ifall de träffat andra hamstrar osv.

Det är värt de extra frågorna för att vara säker.

Själv skulle jag vare sig våga låna eller låna ut nu, känns väldigt osäkert allting.

Sara1214
1

#5 skrev att om man är intresserad får man Pma och då får man mer uppgifter. Skrev också vilken uppfödare han kom ifrån! Men min hamster har iaf inte papova. Men,men.. Hoppas någon vill låna honom! Han är super fin och helt OTROLIG i temperamentet!:D

UlrikaD
4

#6 Det var bara ett tips efter att ha sett och läst annonser i många år att det ger mer intresse då. Dessutom skrev jag att du kunde skriva info om var föräldrarna kom ifrån. Inte var din hane kom ifrån, fast det står ju bara Skultuna ändå.

Sen är det inte du som behöver försvara dig och säga att din hamster inte har några sjukdomar. Det var även ett tips och råd så att du själv inte skulle få hem någonting. 

Men det är ju upp till var och en hur man vill handskas med sånt.

Sara1214
0

#7 ja!,tack för tipset. Det stog just att jag inte har någon stamtavla än så länge och vet då inte hela bakrunden. Inte något om föräldrarna! Men jag ska försöka ta reda på det!:)

Candela
0

Om du hittar någon att para din hamster med så ställer jag mig på kö för att köpa en unge (om det dyker upp en som jag faller för). Vill ju verkligen ha en hamster med riktigt bra gos-gener 😃

Sara1214
0

#9 självklart!:)