Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 730 ggr
LLinneaW
0

Säker hane för parning!

Hejsan!

funderar eventuellt att ta en kull guldhamster bebisar på min svarta långhåriga hona.

Men jag har ingen hane så söker en sådan!

så om någon har en hane att låna ut för avel skriv! :D

Blir dock inte än på någon månad.

Jag finns i Dalarna.

LLinneaW
0

ska såklart stå *söker hane *

Sara1214
0

Jag har en offwhite LH hane som jag skulle kunna tänka mig att låna ut. Men får jag något i utbyte i så fall? Som typ en unge eller pengar?:)

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Roonja
6

Du bör inte ta din offwhite hane till hennes svarta hona, såklart går det, men inget som rekommenderas. 🙂

LLinneaW
0

#2 - självklat får du välja på antingen en bebis eller pengarna för en! :)

#3- jag är medveten om vilka färger som inte får paras med vilka, men eftersom det inte blir stamtavla på ungarna, så borde det väl inte göra så speciellt mycket? :)

eller om jag ska ta stamtavla på bebisarna och då ta antlingen svartbaserat eller normal färgad , är kluven ! :)

LLinneaW
0

Är det ingen  som har en hamster i kategorin- Svartbaserad eller normalfärgad annars? :)

Sara1214
0

Åhh så kul! :) hur ska vi göra i så fall? Kan lägga upp bild på honom sen! Han har VÄRLDENS snällaste temperament!:D

LLinneaW
0

Eftersom jag är kluven på om jag ska ha stamtavla på dem, sen att färgernas komination inte är att rekomendera, så måste jag fundera på om jag inte ska ta en mer passade färg tyvärr :/

men har inte bestämt mig helt än :)

LLinneaW
0

#3- ronja, har inte du någon passade hane jag skulle kunna få låna annars? :)

Roonja
1

#8 Jag har endast en hane som skulle passa, en bö rö silvergrå umb långhår satin hane, uppfödd av mig. :)
Var i Dalarna finns du? :) Jag bor ju rätt så långt ifrån. :/ Har honan stamtavla? :)

LLinneaW
0

#8 - jag bor i borlänge, okej ja han lät vildigt fin, nej inte ännu men ska regga henne så småning om :)

Vart bor du då? :)

Roonja
1

#10 Jag bor i Köping, drygt 2 timmar ifrån dig. :)
Vem är hon uppfödd av? Föräldrar? 🙂

Ja han är riktigt fin. Funderar dock på om det är en bra ide på grund av papovan. Jag vill inte ta några risker. Men du kan pm:a om du vill prata mer. :)

Fiona1234
0

Jag har en silvergrå homozygot kille här hemma, bor i Stockholm. Är inte så bra på färger men tror det går bra :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

LLinneaW
0

10# - Hon har inge papper men läste på hamsterföreningen att det går att regga dom så ungarna får stamtavla? :)

12#- ja den färgen är fin! har ahn stamtavla ? :)

Roonja
1

#13 Jodå det går ju, men är hon från uppfödare eller affär?

Du har meddelande ifrån mig med färger nu :)

LLinneaW
0

#14- Här från privatperson, en vän till mig :)

okej jag ska kolla direkt !

LLinneaW
0

hon är just nu ca 4 månader, går det bra att para då?,

men skulle ju eventuellt kunna få para med din hane ronja ? :)

LLinneaW
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på henne !

Roonja
2

#17 Enligt Shf så är det ju 5 månader som gäller. Är du medlem där eller är du medlem i en annan förening? :)

Jag är osäker, tror jag hoppar över på grund av riskerna. :/ Men jag vill önska dig lycka till att hitta en annan passande hane. 😃

LLinneaW
0

Okej då vet jag!

jag har varit medlem i hamsterföreningen,  ska betala in medlemsavgift så jag blir medlem igen!

ja hon är jättefin, och stoor! :)

LLinneaW
0

12#- har du någon bild på din hane? :)

Sara1214
0

Synd..:(

Sara1214
0

Hur många år är hon?

LLinneaW
0

Hon är 4 månader! :)

Sara1214
0

Okey,dom rekommenderar 5 mån,men okej:)

Frosstis
0

Men om hon inte har stamtavla, så kommer ju ungarnas stam vara helt tom förutom föräldrarna! Eller pappan kanske har stamtavla, då blir hans stam ifylld men inte mammans.. 

Hon var iallfall SUPERvacker!! Svart är en av mina absoluta favoritfärger ♥♥

LLinneaW
0

#26- hade inte tänkt para henne innan 5 månader :) #27 -jo jag vet det är en liten nackdel , men om pappan har så finns det ju där iallafall :) ja hon är jättefin och hur underbar som hellst!