Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1435 ggr
becca93an
0

Min hamster är stirrig..... Rädd att hon är sjuk?

Hej! Jag brukar alltid ställa frågor här.. Haha… Men är orolig å känns bra att kolla här…

Min hamser tussie, född i januari. Hon har varit pigg å glad. Men sen igår så har hon sovit extra mycket. Hon är inte ute i buren å leker lika mkt . Hon är lite stirrigare, framförallt i min hand. Men efter ett tag blir det bättre å sen springer hon även på golvet å klättrar å har sig…. PÅ kuddar alltså :P Hon äter, dricker, kissar å bajsar. Tvättar sig också…. 

Nu går hon omrking lite å nosar. ÅÅåh snälla hoppas hon blir bättre nu…

…Men om hon inte blir det… Vad kan det bero på ? Att hon är stirrig å håller sig i huset extra mycket……

Frosstis
0

Hon är väl trött. Det går i perioder har jag märkt. Eller han ni lite kallare i rummet än vanligt?

Hon är nog nyfiken och vill se mer och försöker se dig om du är där och petar lite. Och så vill hon upptäcka mer av denna värld:)

becca93an
0

Hoppas du har rätt :) Jo för de borde ju gå i perioder också för hamstrar. NU sover hon igen. men hon ser pigg ut efter några sekunder om man pratar med henne och vaknar. Näe men får se.. Kanske sätter alarm i natt å kollar om hon fortfarande sover. 

Iaf så verkar hon ändå må bra… Men just att hon bara står å glor eller sitter å glor. De e ju lite oroväckande. Men förut så kom hon ur det där å lekte som vanligt ett tag :) <3 

tacl för ditt svar!!

Frosstis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hamstrar sover ju typ hela tiden, om du ska ha koll på henne på natten bör du nog sätta väckarklockor hela natten för vad jag märkt så sover hamstrar ungefär hela natten, eller går upp ibland och leker och sedan lägger sig igen. Det är av min erfarenhet iallafall.

Min hamster brukar sitta och "glo" ut i världen, men då sitter han bara och lyssnar på allt han hör och är nyfiken på vad det är för någonting som sker i denna stora värld:)

Frosstis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär kan det se ut, känner du igen dig?

becca93an
0

Hehhe ååh så fin <3 

Jo men jag vet att de brukar logga ut lite ibland :) men fick bara känslan av något inte stämde. Men nu är det bättre! Hon väckte mig i natt med sitt lekande :D <3

mathildamickels
0

Om du har en hona kan det kanske vara att hon brunstar?

Dvärgis1234
0

#4 GUD SÅ FIN !

Håller med paulinabieber att du borde kolla om hon e uppe mycket på natten kanske är darför hon börjat sova mycket på dagen och hon är ju faktist inte lika ung hela livet 😉

Mvh: Emmy&Kokos 🌺

Odette
0

Haha det där känner jag igen, att de liksom "loggar ut". Bra beskrivning 😃 En del perioder kan de ju sova nästan sjukligt mkt.. för att sedan bli jätte aktiva. Beror nog lite på temperaturen i rummet men också deras egen rytm skulle jag tro. Det är nog ingen fara med henne, jag hade en hamster som sov hela tiden utan att överdriva. Henne var jag alltid tvungen att väcka, för att ens få ut henne. Men när hon väl var vaken var hon pigg å alert som en nötkärna 😛

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Anna4077
0

Roffe va lika dan i ett par veckor. Va jätte orolig men nu är han piggare igen. Hehe även om han varit helt borta i två dagar igen. Var lika orolig som du :) skönt att det inte bara är jag :)

Anna och taxen Max