Avelshane utlånas (Silverdove)
Då jag inte har någon hona så lånar jag nu ut min ena hane Avicii till avel. Har ev. en intresserad men tänkte checka här även.
Han är en silverdove satin kh, riktigt stor och snygg i typningen. Fint huvud och ser inte ut som en "tapir".
Han är dagaktiv, han sover inte alls i sin bolåda utan föredrar att ligga och sova öppet mitt i buren för att vara med ifall någon kommer in i rummet, för då vill han ju upp och gosa. Aldrig osäker, rädd eller bitits, älskar att bli hanterad och är mycket harmonisk.
Han är egenuppfödd och en kille jag är mycket nöjd med, inga zooaffärsdjur i hans linjer, hans pappa har stamtavla och hans mamma kommer från min kompis linjer (hon är oreggad så ingen stamtavla där..)
I hans linjer finns bl.a champagne, svart, nf, rost, dove. Dominant spot, sköldpadd, bandad samt långhår.
Han är fem månader och har alltid varit helt frisk och helt fri från defekter, han har helt friska linjer bakom sig.
Finns i Norrköping, transport kan jag ordna till närliggande städer annars är det div. transportsidor som gäller.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund