mer social hamster...
hej!!đ
min hamster Ă€r inte sĂ„ himla social Ă„ bryr sig inte om att vara med migđmen dĂ„ Ă€r min frĂ„ga: gĂ„r det att göra mer eller mindre social, och hur?
tack pÄ förhand!!
Ja, det gör det.
Försök att locka den med leksaker och mat.
Aktivera den mer ocksÄ. Jag tror bara att h*n Àr uttrÄkad ;)
testa att köpa nÄgot gott slags hamster godis att locka med lÄt hamstern vara mycket med dig o aktivera den :)
Hoppas det var nÄgot ialla fall
Mvh: Emmy&Kokosâ€ïž
Jag brukar gosa med min hamster nÀr vi tex kollar pÄ film, han fÄr dÄ springa runt i soffan, dÄ kommer man nÀra varandra. Annars brukar jag slÀppa ut honom i badrummet och ha solrosfrön (hans favoritmat) som jag handmatar honom med, han mÄste dÄ gÄ upp en bit pÄ handen för att ta fröet och varje gÄng jag har honom lös och strÀcker ut handen kommer han springande i tron om att fÄ solrosfrön. Det gör att han alltid har koll pÄ mig och att det Àr lite som ett tricks att han kommer nÀr jag mutar honom med hans favoritmat. Prova vad din hamster gillar, mandlar? Russin? och anvÀnd det till att skapa ett band mellan dig och din hamster. Jag brukar Àven se till att hamstern Àr medveten om nÀr jag kommer med mat och att han dÄ kommer fram till matskÄlen och blir lite klappad innan han börjar Àta.
Gosa mycket med din hamster, kom med godsaker, fÄ han/hon att kÀnna sig trygg hos dig!
Live
Laugh
Love 
HÄller med nr #4 !