Fotografering!
Hejsan jag har en FRĂ GA IGEN đ
Har ni nÄgra tips pÄ hur man kan fÄ en bra bild pÄ sin livliga dvÀrghamster som inte vill vara stilla vill ha lite fina kort pÄ henne??
MAT ;) Vad har du för kamera? Jag kan inte ta med vanlig digitalkamera utan mÄste ta systemkameran.
SÄ fixa upp en fin studio med mat, typ Àrtor, groddar eller en oskalad jordnöt kanske (dÄ fÄr hon saker att göra). Sen tar du typ hundra miljoner bilder, sedan raderar du dom som inte blev bra :)
NĂ€r hon sover? đEller ge henne nĂ„got enormt gott att Ă€ta.
#2 Det hade nog blivit söta kort nĂ€r de sover! Haha đ
Ălskar mina djur Hanna, Cocos och PĂ€rlan.
Jag brukar fotografera de hamstrar som inte vill sitta stilla nederst i min garderob, har du ingen lÀmplig garderob sÄ kan du ha hamstern i torkskÄpet t.ex. DÄ Àr hamstern pÄ ett litet omrÄde + har tre vÀggar runt sig. Om du inte fÄr nÄgon bra bild dÄ heller sÄ kan du ge din hamster nÄgot den tycker Àr gott, dÄ sitter h*n nog stilla om h*n Àr intresserad av maten. :) Det tricket brukar jag köra med.
Jag Àr uppfödare av Rysk vintervit dvÀrghamster,
#5 ÄÄÄhhhh sÄÄ söt jag dörâ€ïž jag har en mobil kamera bara o det Ă€r en samsung galaxy s2 o skit svĂ„rt att fĂ„nga kort pĂ„ đ€
#4 tack för tipset men har tyvÀrr inget sÄdant som Àr lÀmpligt !
Min hamster Kokos Ă€r lite krĂ€sen i det hon Ă€ter och jag försöker med mycket det hon gillar mest Ă€r : Majs och testade idag nĂ„got nytt frĂ„n zoo:t som skall vara godis och det Ă€r choklad för hamstrar hon var galen i dom första gĂ„ngen men nĂ€r jag testade lite senare sĂ„ var hon inte lika intresserad men jag tror lite att det var för att hon tryckt i sig jĂ€tte mycket mat i kinderna đ
AlltsÄ vad jag mennar med krÀsen Àr pÄ " god saker typ grönsaker osv"
Hon Àr lite krÀsen i vanligt Foder ocksÄ men har hittat ett bra som hon Àter vÀlldigt bra av !
Jag försöker göra nĂ„got konstigt ljud (vad som helst smacka,prata âŠ) SkrĂ„llan brukar (oftast) dĂ„ stĂ€lla sig pĂ„ bakbenen helt stilla och lyssna đ
#11 Det Àr ett jÀttesött kort!
#12 tack ^^ !
VÀldigt nöjd men detta foto men vill ha mer en 1 !
SÀger som de andra, ge henne nÄgot mumsigt att Àta.
Om hon Àr nyfiken pÄ kameran kan du ju lÄta henne nosa lite pÄ den.
Live
Laugh
Love 
Jag har lĂ„tit henne nosa pĂ„ kamran och gett henne sallad,gurka hastermat âŠ. hamstergodis m.m hon Ă€r inte intresserad mest om ett frö som finns i hennes mat som jag brukar plocka ut att locka med men idag tog hon en nöt som "godis" ganska lyckat foto men vill ha lite "normala" foton nĂ€r hon Ă€r stilla och utan att Ă€ta ;)