Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 964 ggr
Emmaslindh
1

Mammig hamster!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet inte längre vad jag ska ta mig till med min älskade Kimberly. Hon är så otroligt "mammig" om mig att jag inte längre kan vara borta 24 timmar utan att hon blir "förändrad" och deppig, som jag får det beskrivet för mig av de som träffar Kim när jag är borta.

Tidigare blev hon deppig, slutade äta, dricka osv när jag var borta i kanske 1 vecka eller mer, nu har hon börjat på detta vis bara jag är borta för natten. Men såfort jag kommer hem blir hon sitt vanliga jag igen. 

Detta är väldigt jobbigt, då jag vill kunna åka iväg och samtidigt vill att min hamster ska vara lycklig. Att ta med henne överallt, hela tiden, funkar inte. Att sälja henne, är inte ens ett alternativ, eftersom hon mest troligen kommer må dåligt (utan mig). 

Jag älskar mitt lilla fjun jättemycket och visst är det ju trevligt att det är ömsesidiga känslor, men det börjar bli ett problem

Har du varit med om samma sak? Vad gjorde du då för att få stopp på det? :/ 

En ful bild på min mupp <3

❤️ Älskade husdjur 

Melvin in my heart
1

Tråkigt….om jag var du,så skulle jag bjuda över en kompis,låta kompisen bekanta sig sakta,men säkert med Kimberly…och sedan om dom har blivit vänner,kan ju din kompis komma över någon gång i veckan (om du är bortrest så länge) och vara en liten stund med Kimberly,så kanske hon inte saknar dig lika mycket.(Vet ej om det funkar,men man kan ju alltid försöka)

MVH   Melvin in my heart

Emmaslindh
0

Problemet är ju att det är just MIG hon vill åt. Min sambo och vänner umgås med henne hela tiden, lika mycket som mig varse jag är hemma eller inte. Så det är ju inte det att "Nu är jag ensam, nu är jag ledsen" utan det är verkligen "mamma är inte hemma, nu är jag riktigt ledsen" :O

❤️ Älskade husdjur 

Melvin in my heart
0

aha….det var lite värre…..då vet jag tyvärr inte….🤔

Elsa
0

Kan ju gå över, som med barn.. men det vet jag inte, aldrig varit med om det. Men märker på min dv hamster att hon blir glad när jag kommer hem efter att ha varit borta några dagar.

Men hoppas på att det kan gå över, finns nog inte mkt mer att göra än att vänta på att det kan gå över :p

Emmaslindh
0

Ja, hoppas det! Det är ju jobbigt att veta att ens lilla älskling sitter hemma och mår dåligt när man är borta. Ska iväg imorgon och köpa nya roliga leksaker att ge henne när jag åker bort och se om något nytt och intressant i buren får henne på andra tankar!

❤️ Älskade husdjur 

Anna4077
0

Hur gammal är hon? Kanske är som #4 säger och att hon växer ifrån det. Helt underbar bild! Min sambo blev imponerad :)

Anna och taxen Max

Frosstis
3

Aww vad gulligt! Var bara tvungen att säga.. men gud vad sött!

Kan du inte testa att liksom gosa in dig riktigt mycket i en t-shirt, och sedan lägga in den i buren om du åker bort? Så känner hon att "du är där". Jag vet inte, bara en idé. Känns väldigt märkligt att det är såhär, aldrig hört talas om att en hamster skulle sakna matte så mycket.

Har du umgåtts med henne jättejättemycket eller? Hur har det blivit såhär?

Emmaslindh
0

Hon är 8 månader! Hoppas på det :) Tackar! :)

❤️ Älskade husdjur 

Candela
1

Det #7 föreslår brukar man rekommenderar att göra med nyfödda bebisar om de inte klarar av att ligga någon annanstans än i mammas famn 😃 Testa!

Emmaslindh
0

#7 såg inte att du skrivit! :) jo visst är det ju gulligt samtidigt som det är jobbigt :P vet inte hur det blev så, visst umgås jag mycket med henne men det gör min sambo också, dock när jag tog över henne var hon 3 veckor gammal och fick agera mamma åt henne då hon var liten o svag, hon skulle bli levande orm mat så det kan ju ha o göra att hon blev "nappflask" matad under en vecka för att få upp hullet. Vi har fått ganska starka band efter det. Ska testa ge henne en snuttefilt med min doft på och se om det blir bättre, tack för tipset! #9 ska göra det! :)

❤️ Älskade husdjur