Intressekoll: Hamstrar i Linköping?
Är otroligt sugen på att ta en kull ungar på min hona, har funderat på att ta en kull ända sin min förra hamster var ung (alltså i typ 2 år). Men det är ju då lite bråttom eftersom min nuvarande hona är ca 10 månader gammal. Mitt enda orosmoment är att inte få ungarna sålda, därför vill jag kolla om det finns intresse för att köpa ungar i Linköping?
Behöver i så fall låna en hane; en riktigt, riktigt lugn hamster. Mest för att jag själv vill behålla en egenuppfödd gos-hamster. Färger spelar ingen som helst roll för mig, det är temperamentet som är viktigt
Men helst en långhårig kille eftersom min hona är det (och jag tycker det är såå mysigt med långhåriga).
Själv har jag en normalfärgad hona. Hon är väldigt nyfiken av sig, allting ska undersökas! På kvällen när hon är pigg blir hon helt galen bara man stoppar ner handen i akvariet - då börjar hon klättra uppför armen för att få komma ut 😃
Vad är det som gör att du vill ta en kull på henne?🙂

Mvh Stephanie 

Dels för att jag hade två kullar för mååånga år sen, och det var så himla roligt att följa ungarnas utveckling. Framförallt att få behålla en unge själv. Den hamster jag haft starkast band till var en från min första kull.
Sen vill jag ju som sagt få fram en riktigt gosig hamster (åt mig själv och mina barn) och då underlättar det om man har pysslat med dem sen ung ålder.
10 månader.. hur är hon i konditionen? För det är ju ganska sent för en första kull..
Om hon är 10 månader och aldrig haft kull innan, så rekommenderar jag verkligen inte att du parar henne, första kullen ska de ha mellan 5-8 månader 🤔
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Okej. Nej jag vet att jag tyvärr är lite sent ute, men hade för mig att jag läst att det kan gå vid den åldern. Hon är väldigt pigg och aktiv, så jag upplever henne inte som gammal. Sprallig som en tonåring 😃
Annars kanske man skulle skaffa en hane att låna ut för avel när han är lite äldre 🙂
#5 Spelar ingen roll om hon är pigg eller så, handlar ju om hennes kropp som inte är anpassad till en kull så sent, Hade aldrig parat en hona så sent som första kull, handlar ju om hur kroppen anpassar sig till att inte ha några födslar och så.
Amor vincit omnia
HAr världens bästa hane till dig om i skulle vara intresserad! Han är såklart Långhårig och är en offwhite! VÄRLDENS snällaste temperament! Pma om du är intresserad! Får jag en unge eller typ pengar i utbyte? Vill gärna veta lite mer om dig också!:D
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
Jag svarade på #3's fråga om hur hon är i konditionen. Tack för upplysningarna i alla fall. Trodde det var okej att para mellan 8-10 månaders ålder, men jag tog väl fel.
#8 Okej =)
Nä, hade aldrig chansat, risken är att honan dör vid födseln :-/
Amor vincit omnia
#8 vill du låna honom?
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎