Hamster-toalett???
Behöver man använda hamster-toalett?
Nej, hamstern kan välja att kissa i ett hörn istället :) Men du bör ha ett sandbad iallafall.
okej tack
Då använder han den som badkar istället! :)
Vad bra^^
#4 Ja, han "rullar" i den istället!
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
#5 😃
Vad är det för Sand man ska använda ? Ska det va någon speciell eller?kan man ta fågelsand till de eller är det inte bra?
Jag använder kattsand i en fyrkantig plast "låda" :) Funkar jättebra som toalett. Utöver det har jag ett urklippt Provivapaket med blomjord i som min gillar att gräva i.
Jag har en toalett med typ finkornig kattsand sen en låda med chinchilla Sand (tycker det håller länge och bra och inte överdrivet dyrt beroende på antalet hamstrar såklart). Sen har jag finkornig sandlådesand som Bottenmaterial som han gräver och leker i. Han kissar nästan bara på toaletten och det är jätte smidigt att bara plocka ut klumparna.
Anna och taxen Max
Arken zoo här i Västerås!:)
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
Då får jagköpa på mig några kilo om jag någon gång åker förbi. Det kostar det inte här. Köpte 2kg for typ 50kr och det var as billigt
Anna och taxen Max
Vi köper också chinchilla sand till Cocos! Han älskar det! :)
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
#16 ja fy det låter inte alls kul. Jag använder stora byttor med chinchilla Sand att bada i och har annan Sand till toaletten. Chinchilla sanden blir inte dyr för mig men toa sanden är dyrare. Speciellt när älskade hamstern sparkar ut den dyraste toa sanden i vanliga sanden så det går det väldigt mycket Sand. Idag är andra veckan i rad jag får byta ut all sand
Anna och taxen Max
#16 oj vad dyrt det var där…! åk till Västerås. Behöver inte snåla alls. Köper ett par kilon och det räcker super länge. 50 kg för 50 kronor. m.m !!! Super! :D
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
#18 Det kostar ju inte 1 kr/kg, du har räknat fel.
Och jag bor för långt bort från västerås så det kommer ändå bara bli dyrare oavsett hur jag gör. Och varför kan jag inte bara köpa sanden som jag gör nu? xd
Jag använder ju inte chichilla sand