Det här med jord-låda
Är det en bra idé att ha det? Självklart är det säkert roligt för dem, men kan det inte finnas, hm.., "farliga" saker i jorden? Och hur vet man när jorden behöver bytas? Den blir väl knappast mer smutsig än vad den var från början?
Jag tror inte att du behöver en jordlåda.Om din hamster gillar att gräva så kan du alltid fylla på med lite extra spån eller vad du nu har,så hamstern få något att göra.då kan du samtidigt gömma lite godis
Nja,det var ett värre problem det…..hhhmmm….du kan ju byta till en jupare sandskål….men då behöver du ju mer sand……….Jag vet inte riktigt 😮
Blomjord man köper i affären är det inget "farligt" i. Och jag byter min en gång i månaden samtidigt som jag städar buren, om jag inte märker att jorden luktar kiss eller något liknande innan dess :)
Okej! 🙂 Funderar på att testa och se vad tösen tycker om saken. Den gamla jorden kan man ju alltid lägga ut i rabatten 😃
#6 Jag undviker spån på grund av allergi.
Mm det förstår jag vill 100% det dammar något fruktansvärt.
Anna och taxen Max
Jag har visserligen inte hamstrar, men vet att det finns en del mindre bra ämnen i många av de slags jord som säljs i butikerna (gödning och så vidare, även den ekologiska var impregnerad med konstigheter). Min "råttmentor" instruerade mig att istället köpa kaktus-/såjord, eftersom det inte innehåller något extra. Funkar toppen. Hittade det i en större ICA-butik, kostade ca 30 för 10 liter.