Färg?
Nu ska jag snart para min hamster. Men jag velat mellan två killar .. Jag vet inte vem jag kan få bäst och finast päls och temprament.. Tobias: caramel,satin LH Mamma caramel LH Pappa crème bandad KH Morfar creme RÖ mormor Silver sobel,satin Farfar Silver mink,brunörad satin Farmor silver mink ,satin Neo : rost ,RÖ satin LH Mamma silvergrå RÖ LH Pappa Rost,satin LH Mormo silvergrå?,brunörad LH Morfar- kH Farmor normalfärgad,mörk satin LH Farfar rost,bandad satin KH Här kommer honan: Strössel: Choklad bandad,satin Mamma Choklad,satin Pappa silverchoklad Bandad Mormor: dove, satin? Morfar- Farmor silver svart, kanske satin? Farfar svart, dominant spot Vad tror ni?:)
Eftersom man inte ska para svartbaserat med cremebaserat så föreslår jag att du väljer rost-hanen.
Mvh Emmy
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus ♥
min campbellsuppfödning ♥Eldängens♥
Du ska inte para NÅN AV HANARNA med den honan eftersom både honan och båda hanarna är satin vilket kan ge pälslösa bebisar!! Så du ska inte para nån av dessa hanar med honan!
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
I detta fallet hade jag valt Neo, då Caramell är en cremebaserad färg och som inte bör paras med Choklad (som är en svartbaserad färg)
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Oj missade att båda var satin! #2 har rätt. Du bör inte para någon!!!
Mvh Emmy
Tack allihopa. Då kör jag på Rost hanen! Han är super fin.. Tror ni det kommer bli fina ungar?:)
Nej, hanen är bara satin. Alltså rosten. Skrev fel! Såklart jag vet det!
Du ska inte para nån av hanarna med honan då det kan ge hårlösa bebisar!
Justin Bieber - 23/4 13 
Men de har redan berättat (inlägg #2 och inlägg #4) att du inte bör para de alls!? Det kan bli pälslösa ungar som Hamsterlycka säger.
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
Nej inte om en av föräldrarna är satin!
Så det är bara rosthanen som är satin, inte honan?
Justin Bieber - 23/4 13 
Jag är inte dum.. Jag har fött upp hamster i århundraden ! Jag vet..!
Exakt! Skrev fel #10
Jaha, men dåså :))
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
Me nu undrar jag,vad kan det komma för Färger? Hmm.. Orkar inte tänka ;P
Är honan satin eller inte? *förvirrad*
Mvh Emmy
Honan är INTE satin ;P
om både honan och hanen är satin så para inte, men om du nu har fött upp hamstrar i århundraden som du själv skrev så borde du ju veta sedan länge att man inte ska para creme och svartbaserat med varandra!
Amor vincit omnia
Håller med #17.
Justin Bieber - 23/4 13 
Du jag vet och man ska helst inte para dom kombinationerna men Det var en tjuvparning men det har blivit fina ungar. Slut tjafsat om det! Jag vet nog lite mer en vad ni vet angående mina hamstrar! Men Nu vill jag ha svar på min fråga. Vad tror ni att det kan komma för färger?
#19 Du frågade ju vilken hane som rekommenderades att para med din hona, och nu är det helt plötsligt en tjuvparning?
Amor vincit omnia
Det är ett par andra hamstrar? Jag har många… Kolla ordentligt på namnen.. Suck*
#21 Men du frågade vilken av de hanar som passade till den honan, och där borde baskunskapen säga direkt att caramell hanen inte är något val, och det va du som nämnde tjuvparning, jag sa inte att du hade parat en creme med en svart, men om man har avlar i många år som du själ skrev så ska man inte behöva fråga vilken av en carame och rost som passar bäst till en choklad!!!
Amor vincit omnia
Snälla någon. Jag hatar värkligen den här sajten!!!!! Säger man ett ynka fel så blir man nertrampad!! Tack och hej!
Ska du sluta?? Gör inte det, Hamsterstråle.
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
#24 känns bara skit just nu..:( tack ändå :)
#25 Va? Nu förstår jag ingenting. Alla ovan har bara försökt hjälpa dig, och de har inte trampat ner dig vad jag ser! 🙂
Försök att tänka på vad du skriver så det inte låter otrevligt, de vill ju bara hjälpa. 🙂
Jag vet men jag vill inte ha någon mer hjälp nu!?
Tack för mig! Roligt att vara här en dag men nu raderar jag den här. Tycker inte det är en trevlig stämning men det är min åsikt. Hej då!:)
Hamsterstråle: Nej, jag tycker ju att du verkar snäll, radera då inte medlemmen! Snälla! :) Hejdå!
Tack så mycket! såna som du behöver man värkligen! Okey,jag raderar den inte men jag kommer inte skriva så mycket på ett tag tyvärr :(
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
fotboll22: Säger du till mig? :)
#31 Jag tror att fotboll22 och Hamsterstråle är samma person. :)
#32 Men fotboll22 har ju ingen choklad hamster.. och dessutom sa hamsterstråle att hon fött upp hamstrar i "århundraden".
#33 Men titta här, konstigt. :P
Hamsterstråle: Tack för mig! Roligt att vara här en dag men nu raderar jag den här. Tycker inte det är en trevlig stämning men det är min åsikt. Hej då!:)
Meddelandet imellan: Nej, jag tycker ju att du verkar snäll, radera då inte medlemmen! Snälla! :) Hejdå!
fotboll22: Tack så mycket! såna som du behöver man värkligen! Okey,jag raderar den inte men jag kommer inte skriva så mycket på ett tag tyvärr :(
#34 Jo jag vet, jag såg ju också det. Men då verkar det som att Hamsterstråle har ljugit om hela användaren iom att hon sa att hon födit upp hamstrar så länge och dessutom har en choklad? fotboll22 har väl bara en offwhite och en svart ds?
#35 Hon kan ju ha pratat om sin kompis hamster som det var tal om att hon skulle para. Jag vet inte, lite underligt är det allt.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#36 Hmm ja så kan det ju vara.
Hoppas nu att varken fotboll22 eller Hamsterstråle ljuger om att de inte vet vem de är eller så, haha.
Fotboll22 är min kompis och brukar skriva på min gubbe. Hehe, tror hon glömde logga in på min ;P fotboll22 är min systers,barns bästa kompis!:) jag är ny här och hon brukar hjälpa mig!;)
Och ja,skriva lite på min fokus. Jag var med när hon skrev det och ja,vi glömde logga ut antagligen !:P
#39 Aha, det förklarar saken. :)
Men det brukar vara trevlig stämning här, och sen tror jag det blev mycket förvirring i just den här tråden, då det stod skrivet att alla var satin och sen var ju inte honan det osv. Men alla som skriver vill ju bara hjälpa så att det blir rätt.
Och har du fått hjälp så det räcker, så skriv det. Tack för hjälpen, nu vet jag, så behöver folk inte skriva mer. Så blir det trevligast för alla. :)
Mvh,
Jaha. Tack iaf! :)
Ja,haha. Blev lite tokigt men,men :) sånt händer!
Det som hände här enligt min mening är att det blev ett missförstånd ang en felskrivning och att TS tog åt sig av övriga medlemmars frågor på ett personligt plan och tog det som smutskastning? Oavsett så finns det ingen anledning att ta bort konton och ha sig, inget övertramp har skett i denna tråd. Man måste vara extra tydlig när man skriver på nätet för att man skall göra sig förstådd, det är bäddat för kommunikationsproblem när man inte ser varandras ansikten eller reaktioner😉
När det gäller hanen så är rost LH förövrigt min favorit färg/hårlag (ang. ingenting alls) ^^
Blev lite missförstånd.. Haha, nu ska vi logga in på hennes nästa gång. *puhh*
Fattar inte.. varför skulle forboll22 skriva på din medlem meddelandet som är i #30… eller loggade Hamsterstråle in på hennes?
Justin Bieber - 23/4 13 
Nej,hon ville ha hjälp. Att skriva så vi satt tsm och skrev det!:)
"Snälla någon. Jag hatar värkligen den här sajten!!!!! Säger man ett ynka fel så blir man nertrampad!! Tack och hej!"
Hahahahhaha! Ibland kan det vara sååå sant!😃
#47 eller hur!! :D
Jag håller med, lite röriga frågor.
En annan fråga - till er andra. Det står satin på både farmor o farfar på bägge hanar hon har skrivit om. Frågan är varför är det satin på dessa om de kan bli hårlösa ungar ?
#49 Nu är inte jag insatt riktigt i genetik inom guldhamster, men skulle tro att det inte är 100% att det blir hårlöst, utan det är en viss procent att dom kan bli hårlösa.
Men det är ju dumt att chansa och faktiskt para två satin.
Mvh,
Men sen har hon ju skrivit många frågetecken på satinet, så det kan ju hända att de inte var satin heller :)
Som jag förstått det, parar man 2 satin så får man bara mer tunnhårigare hamstrar vi första parningen. Parar man därefter den tunnhåriga ungen/satinen med en till satin så kan det hända att man får hårlösa hamstrar eller generationen efter men jag är inte säker då jag inte läst på så mycket om just hårlösa hamstrar.

#47 Nu blev jag nyfiken. Har aldrig sett din användare här förut. Men väldigt bra för oss andra att veta var du anser att du blivit nertrampad någonstans?
På denna sajten skriver ju mest barn/ungdomare och vad jag kan läsa mig till så är du vuxen.
Och i och med att du skriver att det kan vara "sååååå sant" att man blir nertrampad på den här sajten undrar jag ju lite var?
Har inte sett din användare förut och vet inte vad för hamster du har.
Precis som Ronja säger, det är väl hur mer man parar satin-satin i ledet som det kan leda till hårlösa bebisar. Och det är ju inte alls heller 100% att det blir hårlösa, men varför chansa? Inte roligt om man skulle falla mot slumpen och få hårlösa.
Justin Bieber - 23/4 13