Hamster iFokus

Hamster

Etikett: hybrider
Läst 796 ggr
The Idizen
0

Vänja hamster vid att vakna tidigare

Min hamster vaknar runt halv 2 på natten, hade uppskattat om hon kunde vakna runt 19-20. Men dom är ju egentligen natt djur så jag känner att jag kan inte tvinga henne.

Är det någon som har något tips på hur jag kan få henne att vakna lite tidigare.

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

jossa5
0

Du kan väcka henne på kvällen, och vänja henne vid det, det är många som gör det. Vet inte riktigt hur du ska väcka henne, prassla lite i spånet och prata med henne så att hon hör att det är liv ute i buren. För det är ingen fara att få hamstern att ändra lite dygnsrytm. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

The Idizen
0

Okej, tack. :) Jag brukar dra fingrarna igenom spånet satt det låter sedan lyfter jag på huset satt jag ser henne lite grann, så kommer hon fram, haha. :) Ska försöka vänja henne den här veckan då när jag är hos mamma. :)<3

jossa5
0

Prova väck henne utan att flytta huset, då det är hennes zon så att säga, hennes trygghet. :) Men kommer hon inte ut ändå får du kanske peta lite på huset ändå. Lycka till! :)

Oh, var beredd på att hon kan vara lite grinig när hon är nyvaken, mina hamstrar brukar vara lite sura över att ha blivit väckt. Lika bra att förvarna att det kan hända. :)

Mvh,

The Idizen
0

Ja, hon kommer aldrig ut om man inte flyttar huset. Haha.

Men jag tar upp henne när hon kommit ut sedan sätter jag ner henne igen för då springer hon in i huset igen om hon gärna vill vara ifred.

Om hon inte springer tar jag upp henne igen, och är då säker på att hon vill gosa. :))

jossa5
0

Låter bra det. :) Men om du ska vänja henne nu vid att vakna tidigare så kanske du får gosa lite med henne på en gång, så hon inte springer in och sover igen. :P

Mvh,

The Idizen
1

#5, ja jag hade tänkt att vi skulle gosa lite och att hon skulle få springa av sig lite i lekhagen. :)