hjälp
jag fick hem min hamster igår men nu när jag har börjat klappa den så fräser den lite eller det låter som en kakelaka varför gör den så har den ont där eller är den räd ?? sen en fråga hur man böjar med att göra med den nye ??
#0 Den är rädd. Är den från djuraffär? Hur länge har du haft den hemma?
den kom hem igår på morgonen från en uppfödare och den skulle vara handtam och hon tog upp den jätte lät men när jag nu gjorde det dagen efter när det got ett dyngn bara fräser den eller dycker under spånet hhur ska man göra ??=/
Okej… den är definitivt rädd för dig. Du får ta det lugnt med den. Ta allt ett steg i taget. Inte gör några hastiga rörelser. Men jag tror också att den behöver lite mer tid i lugn och ro i buren.
ska jag vänta två eller 3 dar innan jag börjar handtera den ??
Vänta en dag till i alla fall. Finns trådar om detta över forumet så sök på rädd hamster el dyl. Så kommer det upp en massa tips om vad du kan göra sedan :)
tack så mycket 
Hon är förmodligen rädd, när hon har börjat komma ut ur huset och har vandrat omkring i buren i ca en dag kan du prova att ta upp henne i handen någon centimeter ifrån botten, då kan hon hoppa ner ifall hon behöver.
Live
Laugh
Love