Ritar era djur!
Hej! Nu är det så att jag varit sjuk och sovit hela dagen, vilket betyder att jag kommer vara vaken hela natten. Känner för att börja teckna igen, har tagit ett långt uppehåll.
Det är ju här på HIF jag hänger oftast och känner igen de flesta människor(& djur) härifrån, så tänkte att det kunde vara schysst att rita era djur!
Jag ritar alla slags djur, men i min egen stil! Jag ritar ej av foton utan har som sagt en egen stil, ritar endast "fabel djur" eller vad man ska kalla dem :)
För att teckningen ska bli lite personlig och kul, när du postar bilden/bilderna på ditt djur får du gärna ha med en kort personlighetsbeskrivning så jag kan bilda min egen uppfattning om djuret.
Hoppas ni förstår hur jag menar och om inte, så får ni väl testa att posta bild och sen se hur det blir. Jag är långt ifrån en konstnär men tycker det är skoj att teckna.
Mvh Emmy
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Det här är lilla Aili, idag är hon 26 dagar gammal. Hon är en liten gerbilbebis som älskaaar att stalka sin mamma runt i buren, men att brottas är inte lika kul. Hon tycker om att vara upp och mysa och att springa runt i lekhagen med tvillingbror, mamma och pappa. Hon tycker även om att sova mycket då hon fortfarande är en liten bebis. :)
#1 hur söt kan man va!!?:D
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
Här är lilla Bella, hon var min sommarkanin förra året. Hon var otroligt social och blev hur glad som helst när man kom till henne i lekstugan, hoppade gärna upp på ryggen och satt där och njöt medan jag rensade buren.
Hon älskade att få mat och blev helt hysterisk när jag kom med en skål grönsaker:) Hon älskade alla och låg gärna på magen i flera timmar och blev klappad, det tyckte hon var jättemysigt så hon slickade jättemycket på mig, för att visa uppskattningen och att hon gillar mig =)
Hon var en så fin liten krabat, var jätteledsen när jag var tvungen att lämna tillbaka henne. Hon fick dock kvar och om jag får för mina föräldrar (vilket inte är så positivt nu hehe) så får jag ha henne i sommar igen! Jag blev så glad av henne varje dag. ❤️
#2 Ja hon är helt underbar, på bilden så log hon och sov i handen, och om man tog bort henne så sprang hon och letade efter ens hand (hon hade inte öppnat ögonen) och när hon hittade handen så gick hon upp och somnade där <3
Och nu så har hon öppnat ögonen och hon springer runt som en liten dåre ;P
Nu får jag utmaningar! Gerbilungen liknar en mus lite ännu, ska försöka "gerbila" till den :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#5 Va? gör hon..?! Haha, det har jag inte tänkt på;P
#6 bara på min teckning ;)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Har du ritat? 😃
Håller på! Är perfektionist så det tar en stund 😉
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#9 Jaha, okej ;P hihi..
Sen till sist har ju vi mc muffin. Den lilla sura. Han trivs bäst själv och han visar det genom att nypa till om man inte lyssnar. Hårt. Man får tvinga han ut ur huset om man nu vill se att han lever. Riktigt liten suris är han. Och ett matvrak han med. Hade man satt han i foderblaningen så hade han försökt äta upp. ALLT!
Oj, glömde att man skulle skriva en personlighetsbeskrivning också!
Gör det till min bild på Edvin:
Han var väldigt ivrig och nyfiken av sig, och smart! Jag hade gallerbur till honom och när jag la gallret över honom på golvet för en kort stund medan jag skulle fixa med buren så lyfte upp gallret med hjälp av munnen och sedan nosen, och rymde ut! Han var snabbt och duktig på att klättra! :)
~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~
Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter
www.LesPhotos.blogg.se
Gerbilen är klar och kaninen halvfärdig, tar som sagt en stund då jag är perfektionist när jag tecknar, tänk att det aldrig blir bra ändå haha.
Ska bara hitta kamerasladden som är på vift!
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Ett tips bara- du måste inte ha kamerasladd för att föra över, du kan bara stoppa in minneskortet i datorn ^^
Kan inte överföra till min macbook då det är skoldata och vill inte ha mina bilder där… Min andra data kan man inte stoppa in minneskortet i ^^
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Jaha okej ^^
Det gula på bilden är det hamstervadd? Det är jättefarligt för hamstrar, de kan fastna i det och till exempel förlora ett ben eller kvävas av det.. Så ta gärna ut det :).
TS, lägger du upp bilderna nånstans så man kan se vad du har ritat? Och ritar du fortfarande av? Funderar på att leta fram en bild åt dig. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#21 Ja, det är hamstervadd. Jag visste inte att det var så farligt så vad kan han ha istället?? :/
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
#23 Du kan ha toapapper. Det funkar alldeles utmärkt! Blir mjukt och mysigt. :)
Mvh,
Okej, äter hamstern inte toapappret då??
Nej, det gör den inte. Den kan ta pappret i munnen och bära det till ett annat ställe, men den äter inte upp det.
Mvh,
Ok. Tack för tipset!