Bild på er hamster!
Rubriken säger allt.
Här får du gärna lägga upp en bild på er hamster, skriva lite om den med mer! Har ingen bild på min ännu, eftersom jag ska hämta den imorron! 💋
Har även 6st dvärgisar men orkar inte skriva om alla ;P
Är hon köpt av en uppfödare? Riktigt fin! :)
#1 Jätte söt!
#2 & #4 Tack så mycket, så snälla! ;D
Tyvärr är hon köpt från ett zoo då jag verkligen fastnade tanken var att jag skulle köpa från uppfödare men jätte lång vänte tid skulle gå o kolla zoo o så satte hon sig upp på bak benen o kollade på mig i säkert 2 minuter så jag sa direkt skiter i att det här är ett zoo hon har det bättre hos mig ändå!!!
Men nästa gång blir det nog från uppfödare :)
Vad har du köpt för någon sötis Josefin&Djur? 🙂
#7 Zoo funkar väll utmärkt så länge hamstern är frisk och pigg som den ska! 🙂
Ska hämta min imorgon. Så jag har inte fått den ännu! Men den kommer! 🎈
**Min bebis Yuki:>
**
8 - Funkar utmärkt är svårt att säga bara sådär. Sjukdomsspridning har definitivt ökad risk i zoohandel, och sjukdomarna kan vara väldigt svåra att se vid köp. De kan även vara bärare, utan att själva ha utbrott.
Samt att det finns stor risk att de är svårare att få tama då man inte avlat på bra temperament..
Har själv inte hamster från zoo. Köpte min hos en uppfödare.
Men om hon säger att hennes hamster blev lätt tam och är pigg&glad är det väll inga problem. Visst är risken för sjukdom större. Men nu tänker jag inte vara skeptisk mot henne. Klart hon får köpa från zoo om hon vill? dock skulle jag inte rekommendera det.

Dethär är min "lilla" hamsterhona Klöveräng:).
Hon är köpt på djuraffär, och fick hem henne November 2012. Känns verkligen som om jag haft henne längre än så :o. Hon är nu handtam och är världens gosigaste. Hon är alltid supernyfiken och sprallig och vill gärna komma upp i handen och nosa. Världens finaste tjej!
Kram! ♥ //http://majanorberggg.blogg.se/
Sigge:) Ang. djuraffär, jovisst bra att hamstrarna är friska- men vet du någonting om bakgrunden? kanske finns det defekter som visar sig senare i livet. och dessutom så kommer de flesta djuren från grossist, dvs ett företag som massavlar djur hej vilt, och inte bryr sig om varken temperament eller sjukdomar. säljer djuren billigt till djuraffären. så du räddar aldrig djur från djuraffär (om det inte är sista gången de säljer djur då), för det djuret du köper ersätts med ett nytt.