Hamster iFokus

Hamster

Etikettrysk-vintervit
Läst 969 ggr
Dvärgis1234
0

Hona eller hane?

hej jag har en fråga jag köpte en vintervit hona på ett Zoo jag fick inte köpa två av dom men alla säger att man måste ha två och jag gör ju allt för att min lilla Kokos skall ha det bra och hon skall absolut inte känna sig ensam!! Men vad för kön skall jag köpa då denna gången? Jag vet att det lätt kan bli ungar och att honan är dräktig i ca 3v och att man måste låta honan och ungarna vara för annars lämnar hon ungarna! jag vet hur allt sådant är men jag har sammanlagt 4 st burar ett är ett akvarium. Mår hamstrar bra av att para sig någon gång under sitt liv ? Min hona är 2 snart 3 månader gammal KÖPA HONA ELLER HANE VAD ÄR ROLIGAST ??

Dvärgis1234
0

Har även 2 utav allting !!

jossa5
0

Jag tycker att om du ska köpa en till hamster så köp en hona. Det är säkert jätteroligt att ta en kull ungar, men det är mycket ansvar med. Men då din hamster är Djuraffärshamster bör du inte avla på den, då man inte vet generna i bakgrunden och så. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Dvärgis1234
0

#2 okej tack för tipset ….

[Lindixo]
0

Köp en hona om du vill att hon ska ha sällskap, skaffar du en hane behöver du ju ta ut honom från buren när du parat dem, så då blir hon ju ändå ensam om du inte hade tänkt behålla en av ungarna. Det blir dock fler burar och mycket ansvar. 😃